tanneke.reismee.nl

Verkeer verkeerd

Nog even snel terugkomen op het verkeer hier en de belevenissen van dit weekend. Afgelopen week was HET voorbeeld van hoe er hier totaal zonder inzicht een kruispunt wordt vastgezet. Oke, ik ben niet echt het voorbeeld, want ik zette mijn auto ook midden op de weg, maar toch!! Even de foto bekijken die ik bijvoeg. Ik kom aan op een voorrangkruising. De truck links wil gewoon rechtdoor en de oplegger die rechts van me staat, wil links afslaan. Dat busje denkt zich er ff tussendoor te frotten en ik greep mijn kans... heb mijn Yaris midden op straat gezet en een fotootje gemaakt. Deze situaties zijn hier dus normaal. En wat doe je dan... juist ja! Aanpassen hahaha. Me er ook tussendoor gefrot! Collega Jan is die dag, donderdag, achter me aangereden naar het hotel, omdat hij met mij en Patrick wat zou gaan eten hier in Dubai. Kwamen bij Pat aan en toen kreeg ik, geheel verwacht, commentaar op mijn rijstijl. Wat rij jij stevig door... Weet je wat Pat zei: 'Goed he? Heeft ze van mij geleerd'... Mijn bijnaam na onze vakantie in Mexico in November (Mexitania omdat ik reed als een Mexicaan) doet zijn naam ook hier weer eer aan... hahaha Goh, van wie zou ze dat hebben? Volgens mij is er iets van opa's racebloed in me beland!!!

Verder dus afgelopen donderdag met Pat en Jan gaan eten in de stad!! Dat was op zich ook al een avontuur op zich. Tegen 21uur gingen we de stad in (nadat ik eerst even lekker in bad was gaan liggen... alleen... voordat jullie denken dat ik mijn wild water avontuur heb voortgezet in mijn ligbad), op naar Madinat om lekker buiten te gaan eten. Alleen was het er in de parkeergarage zo druk dat parkeren niet zomaar was gedaan... Dachten we slim te zijn om mensen te volgen die uit de mall kwamen met de auto te volgen. Pat uit de auto om mij de parkeerplaats in te dirigeren van de lui die inmiddels weg waren.... Stapt er een of ander hoerig type (mind my language... geen ander woord voor een vuilbekkende vrouw met blond getoupeerd haar, tijgerprint blouse met legging, vingerwijzend en scheldend en behangen met goud goud goud) uit een Porsche (ook dat zegt niks over status-die kosten hier geen drol) die vlakbij stond.... Het was haar parkeerplaats en ze parkeert haar kont op mijn motorkap en verrekt het om weg te gaan. Pat probeert het nog pratend op te lossen, maar die kreeg ook nie bepaald het voordeel van de twijfel dus toen maar gegaan. In de parkeergarage vervolgens geen plek en toen maar buiten Madinat op zoek. Ook nie te doen! Toen zei Jan dat het Jumeirah Beach Hotel een goed steakhouse had. Dat hotel staat naast de Burj Al Arab in de vorm van een beachwave (zal ff kijken of ik er een foto van heb). Ook eentje in het rijtje.. duur en nie te betalen. Hier worden tophotels niet voor een appel en een ei geadverteerd zoals op dit moment in Nederland, een kamer kost er US1200,= per nacht. De steak was er goedkoper J Hadden hier ook meteen parkeerplaats dus dat kwam goed uit!! Was erg gezellig met zijn drietjes en een lekker glaasje wijn gedronken. Gisteren heb ik mijn weekend deels in bed filmkijkend door gebracht (het was pokkeweer... bewolkt en maar 23 graden en geen zin om op te staan). En vervolgens ben ik ff naar zee gereden en heb 2 uurtjes uit zitten waaien met mijn ipodje op.... Heerlijk, en net toen ik naar huis wilde belde Theo. Hij was in zijn up vanuit Abu Dhabi in Dubai aan het shoppen. Is vervolgens mijn kant op gekomen... En toen zijn we ff een cocktail gaan drinken (a mean Mojito.. damn daar zat flink wat alcohol in) en wat zitten snacken.... En toen was tegen 22uur mijn weekend weer voorbij... Volgend weekend denk ik dat ik samen met Vincent, Theo en Pat ga watersporten... jetskie-en en kite-surfen volgens mij. Ik doe wel mee, zolang mijn kont maar gespaard blijft. Alleen even kijken of het weer een beetje geschikt is, want het kleurenschema is de laatste 3 weken wel in het gedrang gekomen. Maar goed... we zien wel wat het gaat worden. Eerst maar weer een weekje bikkelen op kantoor. Ik heb mijn dagen inmiddels ingekort naar 10uur per dag. Ik kwam niet meer terug in mijn ritme van voor mijn vrije week en werd er meer er meer depri-er van, het is allemaal een grote negatieve zooi hier en door 12 of meer uur te werken gaan we echt de deadline ook nie halen. Dus 10uur en in de ochtend ook pas tegen 8uur beginnen!! Tis nu zaterdagavond en ik heb vandaag na het werk ook voor het eerst weer gesport. Heb altijd een beetje veel energie in mijn lijf en door al dat zitten op kantoor gecombineerd met de stress, schoot de stress de laatste week een beetje in mijn kop.... Werd er echt nie goed van, concentratie was ver te zoeken en de productiviteit nog veel verder en ik kreeg me gewoon niet meer op de rit. Dus mezelf vermanend toegesproken... en een preek gehad van Pat (en Nance thuis) gisteren.. en toen vandaag maar lekker gaan sporten...lees 35minuten fietsen en wat buikspieroefeningen gedaan. Die laatste om in een nog aan te schaffen jurkje te passen voor de bruiloft van Ben en Lee over een paar weken (ja das ook weer zoooo jihooeeeee)! Ik heb er zin an!!

Tis inmiddels 21.15uur geweest... Sluit dit stukje af en maak nog even een begin om bij te praten over de maand maart en ga dan lekker slapen....

xx Tanja

Reacties

Reacties

Anne

hihi, herkenbaar die verkeerschaos.
Goed dat je gesport hebt, toch anders dan hockey...
Wij hebben vandaag gewonnen.
6-0 tegen dames 6! Leuke wedstrijd.

Succes weer met werken.
Liefs Anne

Mara

Ow Ow Tan kijk je wel uit, ik ken je rijstijl, slik en zo'n oplegger geeft echt nie mee hoor!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!