tanneke.reismee.nl

01/09 tm 11/09 Louche bedrijfjes & beach resorts

Oke en toen moesten (sorry... mochten, niet nu al zuur klinken haha) we weer terug!! Ik vloog terug met collega Jan maar die zat een paar rijen voor me. Eerst maar even al mijn mail weggewerkt die nog openstond (wat bij aankomst in het hotel wel een mailbom heeft veroorzaakt volgens mij) en daarna ff een filmpje gekeken volgens mij. Weet niet eens meer welke dus zal wel niet bijzonder geweest zijn. Een redelijke nacht gehad en ik denk toch wel zo'n 6uur geslapen.

Na aankomst Singapore ging Jan door naar Maleisie. Ik bleef nog een nacht in Singapore want ik moest de volgende dag naar een leverancier samen met onze inkoper om ze onder druk te zetten voor de planning van leveren... altijd leuk!!

http://www.parkhotelgroup.com/Default.aspx?alias=www.parkhotelgroup.com/phcq

Maar eerst nog een avond voor mezelf... Dus ik mijn leesboek mee (geen tablet, maar een kleine dwarsligger, ideaal en toepasselijk thema: Het Diner van Herman Koch... Eentje voor de Oprah leestips). Bij een Vietnamees restaurant IndoChine op Clarke Quay een heerlijk glas wijn en maaltijd besteld en gewoon op het gemakkie zitten eten....

Beetje kansloos alleen, maar was prima! In ieder geval beter dan in het hotel... Al had ik geen klagen.. Park Hotel Clarke Quay is niet bepaald een straf (had er einde middag al bij het zwembad gezeten). Uiteindelijk tegen 12uur gaan slapen... De volgende dag naar Kang Li...En ik verbaas me telkens weer waar je beland. Dit keer op een rommelig industriegebiedje waar de brommertjes opgestapeld stonden in stapels van 10. Bij Kang Li was op de bgg een aftandse werkplaats waar keukenapparatuur in elkaar wordt gezet. Vervolgens gingen we een klein chinees mannetje achterna in een groezelig trappenhuis (in een of andere misdaadfilm zou dit niet misstaan als plaats delict van een bloederige moord van een of andere pooier) en dan kom je uiteindelijk de 3de verdieping in een net kantoor terecht met een vergaderzaal waar Hertel Malaysia (en zelfs Hertel Rotterdam) jaloers op kan zijn!! Affijn met 2 Wongetjes gesproken en ze beloofde beterschap en een nieuwe planning dus wij konden tevreden gaan!! Eerst nog even met onze inkoper Kahboon via Ikea gereden want ik had nog wat laatste dingetjes nodig voor mijn appartement en toen naar Maleisie terug!!

Ik was einde middag op kantoor en daar hebben uiteindelijk Jan, Pieter en Frans me opgehaald. Mijn auto stond bij hun en aangezien ik geen zin meer had om boodschappen te doen, heb ik die avond bij hun gegeten. Maar niet voordat ik samen met Frans en Pieter ff had getennist!! Pieter kreeg ik wel van de baan gemept, maar tegen Frans was geen beginnen aan - zelfs niet met blessure!! Maar was heerlijk om ff tegen een bal aan te meppen!! En het leverde ook nog wat sportieve kiekjes op!

In dat weekend op zondag zijn we uiteindelijk met zijn 4-en naar Desaru gegaan. Naar The Pulai resort: http://www.desaruresorts.com/index.html

Lees: gewoon heel brutaal bij de poort zeggen dat je een afspraak hebt in het restaurant en FaTEEma en haar harem zijn binnen hahaha....

Desaru ligt op een klein uur rijden en dan heb je zon, zee en strand (de beach boys had ik al bij me haha)! Het was redelijk bewolkt, maar van het geluid van de zee wordt ik wel heel vrolijk! Dus na de lunch snel een duik genomen in de Zuid Chinese zee. En niet denken dat je daarvan afkoelt, want ik geloof dat ie bijna 28 graden Celsius. Daarna heerlijk liggen lezen op mijn handdoekje en einde van middag weer op het gemakkie terug naar Pasir Gudang - das waar de mannen wonen.

En toen begon er weer een drukke week op het werk! Wat er in de maand dat ik in Maleisie vooral gedaan moest worden, was het inkoppen en inkopen van alle subcontractors die voor ons het werk zouden gaan uitvoeren in het veld. Klinkt wel heel populair en zal jullie niet al te veel vervelen met die details, maar wij hadden een paar zaken die moesten worden uitbesteed: al het loodgieterswerk, al het elektrische werk en dan nog het bouwkundige werk (wandjes, vloeren, meubels etc). We hadden al een hoop aanbiedingen liggen en die moesten worden beoordeeld, de besten uitgenodigd en vervolgens komen tot een deal. Vind dit zelf 1 van de leukste dingen aan mijn werk, want hoe beter dit gebeurd, hoe minder discussie in het veld en hoe lager de prijs (was per contract zeker wel een paar ton in EUR). Verder heb ik die eerste week ook veel tijd moeten besteden aan het budget. Het was nog niet echt duidelijk waar we op uit gingen komen... niet geheel onbelangrijk natuurlijk! Uiteindelijk na het mailen naar onze directeur nog een foutje van ca 10% ontdekt... dus dat was wel balen. Zeker ook omdat we hierdoor negatief zouden gaan uitkomen. Maar goed, ook hieraan valt nog iets te doen! FaTEEma hoeft zich dus niet te vervelen hahaha!

Na dat drukke weekje tijd om eens een beetje te relaxen en dat is waar ik was gebleven de laatste keer dat ik mijn blog had bijgewerkt... Maar ik zal er zo ook even de foto bijzetten van de mannen in mijn woonkamer aan een heerlijk flesje Chileens witte wijn... Chardonnay, Lee en Sabine hahaha!!!

En dat voor maar 10euro... Een rip uit mijn lijf... nou ja, vergeleken met de prijzen bij de Albert Hein natuurlijk schandalig maar het blijft natuurlijk wel een Moslim land!

Reacties

Reacties

Mara

Hey Sis, net je foto's gezien :) , kei leuk... Alleen het lezen hierboven bewaar ik ff tot 't zicht beter is, letters wazig nu. Zag net je reactie op mn hyves lief thanx. Baaldagje vandaag en moe niet normaal... En idd hoop ik door mn actie meerdere familieleden te motiveren: kom op Auntie M en Uncle P en mam ; ). Ik zeg niet dat het makkelijk is, maar als het mij lukt (al ruim 6wkn) lukt het jullie ook!! Zeker met de baby op komst, genoeg reden zou je zeggen. Liefs X Mara

Sabine

Jammer dat er geen foto is van dat louche industrie gebiedje. Mooi omschreven. Geweldig. Zie t zo voor me!
Andere foto's zijn erg mooi. Looks like paradise... Damn. Maar je verdient t dan ook lekker te genieten tussen de pittige dagen door! You go girl. Chardonnaytje op z'n tijd. Tja, wat wil je nog meer....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!