tanneke.reismee.nl

Visite, visite... een huis vol visite! Of toch niet... ?

Ik zit inmiddels al weer een paar pagina's te pennen zonder te zeggen waar... Ik had vandaag tot 19uur gewerkt en was eigenlijk van plan om thuis te koken (voor de 4de keer op rij) toen ik dat Steakhouse bij mij om de hoek voorbij reed. Nu is dit best een dure tent (was er de vorige keer wel 20euro kwijt hahaha), maar leek me het perfecte plan om even te relaxen... Heerlijk eten en mijn blog ff bijwerken!! Dus zo gezegd zo gedaan en hier zit ik dan... Met inmiddels al weer een volle maag en het aller aller aller mooiste (nou ja)... PSV net ff op TV. Dan wel het gelijkspel tegen 020, maar toch... Dan denk ik aan Brabant... zou onze Guus zingen!!!

Vorige week was echt retedruk, en niet eens zozeer in hoeveelheid uren, maar meer vanwege bezoek uit Rotterdam. Op maandag was onze Electrical Engineer Ruud aangekomen. Echt een fijne collega dus die maandag meteen met zijn 2-en en de mannen gaan eten in het restaurant bij de mannen. Gelukkig vielen Ruud's ogen tegen 22uur dicht dus was nog redelijk tijd thuis. Op dinsdag is hij naar site gegaan voor een vergadering (duurde 7uur en zonder lunch of drankje) samen met Frans. Daarna zijn we met zijn 3-en gaan eten en hebben voorbereid voor donderdag (dan zouden we nl die inkoop vergadering hebben met 2 mogelijke subcontractors voor het elektrisch werk). Op woensdagochtend kwam vervolgens Peter aan op ons kantoor vanuit Singapore. Hij is onze Managing Director en wederom ook weer een hele fijne vent. Ik had hem gevraagd om kruidnoten te halen en die had dus gewoon 5 zakken in zijn trolleykoffertje gegooid. Hahaha... zo gaaf!!

Godsamme... die obers hier laten me echt niet met rust. 3 slokken cola light genomen en staan ze hier weer om mijn blikje leeg te gieten. Opzouten, gast!

Maar goed, Peter dus op kantoor. Voor besproken en in de middag meeting met onze klanten over de financiën (krijgen maar moeizaam, lees niet, betaald). Hebben daar 3 uur gezeten en de uiteindelijke conclusie was dat het hoger management moest worden geraadpleegd en of we de volgende dag ff konden terugkomen.... Tuurlijk!!

Die woensdagavond stond een etentje op de planning met heel Hertel Malaysia. Dat zijn inmiddels toch al zo'n bijna 24 man inclusief Peter en Ruud deze week. Was echt heel erg gezellig. Ik was zelf tussen de mannen gaan zitten die voor ons op site werken... niet mijn Nederlandse collega's (die zie ik al genoeg) maar het lokale volk!! En dat was erg gezellig en leerzaam ook! We hebben hier echt goede mensen in dienst! Erg leuk... Paar van de meiden hebben echt zitten schranzen (het was gratis natuurlijk-en waar ze het lieten? Geen idee, in hun holle kies). Na afloop nog ff een groepsfoto en een van de administratieve krachten van site bleef maar met me op de foto willen... pppfff hahaha!

Zo gaar als een klontje tegen half 12 Peter en Ruud bij het hotel afgezet en snel naar huis. Slapen want de volgende dag hadden we EN 2 zware subcontractor meetings EN natuurlijk het vervolg met onze klant. Hun conclusie was uiteindelijk niet echt bevredigend dus hebben we er 3 uur gezeten om nog een keer of 5 onze zaak uit te leggen - doen ze alsof ze je niet snappen! Tuurlijk...

Maar goed, maandag zouden we nu weer meer horen dus zijn toch met een kluitje het riet ingestuurd. Wel wat vooruitgang geboekt, gelukkig!

Einde van die dag gingen Ruud en Peter weer terug naar Nederland en ben ik naar de heren gegaan. De volgende dag was een feestdag en werd er niet gewerkt, maar ik had afgesproken om samen met Jan naar de offertes te kijken die we voor het bouwkundige gedeelte binnen hadden gekregen ter voorbereiding op de vergaderingen van de week erna. Dus een dagje op site geweest, waar iedereen er was behalve onze constructie manager, want die genoot lekker van de feestdag!! Ach ja.. verschil moet er wezen! Op zaterdag ook nog in de ochtend op site geweest en toen echt zo gaar als een klontje via kantoor naar huis gegaan.

Ik had aan de mannen gevraagd of ze zin hadden om te komen eten, alleen had Jan inmiddels een flinke kou te pakken dus die haakte af. Pieter zat inmiddels weer thuis dus zouden Lando en Frans komen eten. Mijn plan (Therese de Boer eat your heart out): stokbrood met knoflook boter vooraf, sweet&sour chicken noodles (de kip in een krokant laagje gemaakt van ei met breadcrums) en meloen en papaya als nagerecht om uiteindelijk te eindigen met chocolade en koekjes bij de koffie na.... En natuurlijk niet vergeten 2 flessen van die heerlijke Chileense witte wijn hahaha!! En het goede nieuws: ik had natuurlijk 2 logeerkamers mocht het laat worden... of te veel alcohol in het bloed stromen!! Zo verantwoord, ikke hahaha!

Affijn, toen ik thuis was dacht ik ff goed bezig te zijn: leesboekje gepakt en in de laatste middgzon om 17uur nog even beneden bij het zwembad gaan zitten om te genieten. Tja... en toen begon de ellende. Kwam boven en daar bleek de batterij van mijn elektronische slot op te zijn. Gevolg: zonder pincode kwam ik er niet meer in. Die conclusie trokken 2 eikels (sorry, nog gefrustreerd) bij het management kantoor van het appartementen complex ook en dus moest ik wachten tot maandag!! Uh heren, ik sta hier in shirt, short en slippers... HALLOOOOOOOO!! Nee, konden me niet helpen. In mijn black berry (thank god dat ik die bijhad) het mailadres van mijn landlady opgesnort en haar een mail gestuurd dat ze me de code moest sturen. Nadat Lando en Frans waren gekomen (het was inmiddels tegen 8-en en ik was al behoorlijk lek gestoken door muggen) hebben we nog geprobeerd de deur te forceren en codes te proberen (4 cijfers, uiteindelijk bleek de combinatie uit 11 cijfers te bestaan en met cijfers van 0 tm3 oneindig veel combis mogelijk... damn). Ergens op dat moment liet ik mijn Black Berry ook nog vallen dus die was hartstikke mati (=dood in Malay). Dus die mail van de landlady later die avond gemist toen ik inmiddels op mijn logeeradres was aangekomen. Tegen 21.30uur zaten we uiteindelijk aan het eten en NIET aan mijn eettafel maar gewoon in die toko van het resort van de heren.

Volgende dag uiteindelijk tegen de middag de code gehad en nadat ik was afgezet bij mijn huuske kon tegen half 3 mijn vrije zondag die ik alleen wilde besteden eindelijk beginnen. Ik had die ochtend bij de mannen wel lekker zitten lezen (was buiten mijn kapotte BB, kleffe shirt, short, slippers mijn enige bezit) dus was al heerlijk tot rust gekomen....

Affijn toch nog wel lekker dagje gehad en op tijd mijn bed in gedoken... van werken (wat ik van plan was) is uiteindelijk niets meer terecht gekomen! Ook wel eens lekker, maar had nog veel te doen komende week voordat we as zaterdag naar de Formule 1 in Singapore zouden vertrekken. Ach ja, zou ook wel weer goedkomen!!!

En nu, nu is het inmiddels woensdag en ben ik voor het eerst sinds mijn vertrek weer bijna bij met mijn blog.... Jihooooeeeeeeeee..... Deze week dat griepje van Jan over gekregen en dus gisterenmiddag ziek in bed gelegen. Vandaag voelde ik me al wat beter dus zo meteen weer lekker op tijd mijn bed in (doe al 3 dagen niets anders ) om ervoor te zorgen dat ik zaterdag en zondag toch weer enigszins in topvorm ben!! Dus ik ga nu snel ff afrekenen en klets deze verhalen ff op mijn blog en misschien met wat foto's en anders volgen die morgen weer!!!

De tijd vliegt hier, dus voor ik het weet zit ik 4 oktober om 2300uur weer in het vliegtuig terug. Zal deze week wel niet meer bloggen dus lees die verhalen maar gedosseerd en dan vertel ik volgende week nog wel even in geuren en kleuren hoe de F1 was..... oh oh oh!!

Dikke X

FaTEEma

Reacties

Reacties

Mara

Heej Sis, inmiddels weer bij met lezen en lees net da'k er een week over mag doen hihi ;)... Toch handig want het is niet helemaal blijven hangen, dus kan ik het nog paar x overlezen. Sjee jou griepje is snel over enne heel veel plezier morgen bij de formule 1 en shakira ook geloof ik, have fun. Zal wel 'n teringherrie zijn denk ik, behalve als shakira zingt of was dat een andere keer?? Ga zo naar Ankie en verder 'n rustig weekend met morgenavond eters de overburen. Veel plezier xjezus

Auntie M

Nou, je gaat weer als een speer!! Griepje? ... Ach dat doen we ff tussendoor!! Jeetje!
Als ik het over de GP in S'Pore heb wordt Pieter heeeeel langzaam een tikkie groen in 't gezicht ... hoe zou dat toch komen? Whahaha! Geniet er maar lekker van.
Jij komt 4 okt. terug en wij gaan 3 okt. voor 5 daagjes naar de Eifel (in ieder geval vlak BIJ een circuit...). Hopen je daarna nog een keer effies te zien, moppie!
XXX Luv, Auntie and Pete

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!