tanneke.reismee.nl

16/08 tm 22/08 Troubles in Paradise & Weekend Singapore

Ik was op mijn blog gebleven bij de maandag en dinsdag in mijn 2de week hier. Had collega Lando te logeren gehad, maar zoals Nance weleens zegt over een bepaalde ex (sorry, weet niet of ik je mag quoten): mijn uitwonende stiefzoon (als het eraf moet, laat maar horen, moet van de nichtjes ook al een foto eraf gooien). Ik heb 2 dagen gekookt en allebei de dagen moest ik hem echt aansporen om de tafel te dekken! Ik heb er wel om kunnen lachen in mezelf, maar ondertussen hahaha!

Affijn op woensdag was MD Mark op bezoek en na een pittige maar zeer goede meeting met onze klanten en een ronde op ons project (zie foto) zijn we in de avond heerlijk gaan eten in het resort van de mannen. Was erg gezellig! En altijd weer goed om bezoek te hebben uit Nederland.

Volgende dag had ik voor de derde keer in ruim een week tijd een aanvaring met onze constructiemanager. Eigenlijk over een futiliteit die het noemen echt niet waard is, maar de beste man zei me zijn koffers te pakken als het zo moest - ook al de derde keer dat ie dat zei tegen mij en niet alleen tegen mij (gevolg was dat nu een minder enthousiaste collega van me een enkele keer hetzelfde roept, wat gewoon niet zo handig is natuurlijk). Zo'n constructiemanager moet toch een beetje het goede voorbeeld geven en zorgen voor de juiste sfeer binnen de groep. In het veld is het nog niet zo spannend. Staan nu zo'n 50 man te werken en dat gaan er hier nog wel 250 worden, schat ik zo! Maar goed, heb wat gas terug gegeven en in de middag was de lucht geklaard (handig zo'n schorpioen hahaha,.. is hij ook, dus kan je je de aanvaring voorstellen)!

Dat weekend gingen we naar Singapore en om uurtje of 16uur waren we daar aangekomen met de taxi bij het hotel. Hoop lol al in de auto want het is natuurlijk net een schoolreisje met 4 van die uitgelaten types in vakantiestemming!!! Hotel wat ik had geboekt was op prima locatie aan Clarke's Quay: http://www.robertsonquayhotel.com.sg/

Dus snel de tassen neergegooid en toen de Singapore River op het gemakje afgelopen. Nog wel eerst even lekker op het terras gezeten op Clarke's Quay voor een snackje en een drankje. Das echt gezellig daar en je zit er heerlijk aan het water!

http://www.clarkequay.com.sg/

We zijn toen op weg gegaan naar de nieuwste attractie van Singapore: het Marina Bay Sands Hotel. Foto staat al op de site en bovenop het 3 torens (57 verdiepingen) tellende hotel hebben ze een soort van schip gebouwd. Op dit schip heb je een 100m lang zwembad, restaurants en een geweldig uitzicht over Singapore. Op de site ervan staat niet veel bijzonders maar toch even voor de volledigheid (kamer boeken zal ik er nooit doen...):

http://www.marinabaysands.com/Singapore-Attractions/Sands-SkyPark/

We waren er rond zonsondergang dus dat waren mooie foto's al zeg ik het zelf!

Daarna weer terug richting CQ en op het pleintje bij de Irish Pub wat gedronken en aan de saté gezeten. Wilde 's avonds eigenlijk nog uitgebreid gaan eten, maar omdat het al laat was (21.30uur) zijn we terug gegaan naar ons hotel om op te frissen en ff nog te gaan borrelen. Nou ja opfrissen: ik heerlijk uitgebreid gedoucht en mijn jurkje met pumps aan... de mannen: een enkeling had een chemische douche genomen (deo) en een schoon shirt en dat was het. De korte broeken bleven aan. Uiteindelijk beland bij LeNoir. Das een hippe nachtclub met een buitenbar, waar je voor $14,- een bacootje light kan drinken. Das dan weer even wat duurder dan gewend, maar niet minder lekker!! Helaas helaas, door de korte broeken van de heren mochten we NIET naar binnen, dus een avondje swingend op de dansvloer is me door de neus geboord. Had er natuurlijk alleen kunnen gaan staan, maar tussen al die Aziaten (not my type) toch niet bepaald mijn ding. Wel heerlijke muziek, zelfs de openingsdans van de bruiloft van Sil en Den kwam nog voorbij: Rihanna met Only girl in the world!

Volgende dag zijn we na een klef ontbijtje (hoort bij een goedkoop hotel op toplocatie) op pad gegaan, want de tourguide (ikke dus) had anderhalf jaar geleden op vakantie hier DE Boedha tempel van Singapore ontdekt. Ik dacht dat het de Thian Hock Keng Temple was, dus wij daarnaartoe! Maar helaas, dat was hem niet en ik wist echt ZEKER dat die ergens in de buurt moest zijn, maar kon hem echt niet vinden... HEB IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT hahaha (Ev, Bee en S die kennen we he?). Was bloody hot, en aangezien de heren volgens mij niet bepaald in hun hum waren om cultureel te doen, zijn we uiteindelijk maar weer met de metro naar Orchard Road gegaan - het shopping paradise in Singapore. Lee, nu moet je opletten hahaha!! Geintje....

Das een kilometers lange straat met links en rechts alleen maar hele grote shoppingmalls, met winkels, restaurants en meer ongein. Maar goed, de mannen blijven mannen dus de eerste toeristen attractie die op het programma stond was Orchard Tower. Die kende ik nog uit mijn tijd bij P&O Nedlloyd en das nie positief bedoeld. Kortom: het grootste bordeel van Singapore zit op de eerste verdieping en na een kleine blik binnen (niet in de tent zelf, maar eromheen was genoeg te zien), zijn we doorgelopen voor het broodnodige shop en eet-programma! Maar ik moet zeggen, ik was behoorlijk gaar dus toen we even op een bankje buiten in de zon wat zaten te drinken en de mannen de volgende mall in wilde, ben ik in mijn up lekker buiten blijven zitten en heb uiteindelijk 45min op datzelfde bankje liggen slapen... Moet niet gekker worden. De mannen shoppen en ikke niet!!

In de avond nog even gaan eten bij de Mexicaan - heerlijk - en uiteindelijk om 21uur weer de taxi terug naar Malaysia en om 23.30uur weer lekker in mijn eigen huisje. Moest uiteindelijk toen nog mijn koffertje pakken omdat ik de volgende dag in de avond terug zou vliegen naar Nederland!! Dus om uurtje of 1 lag ik uiteindelijk bekaf in mijn bedje.

Op maandagmiddag heb ik vervolgens de taxi genomen naar Singapore voor een afspraak daar op het Hertel kantoor en om 16uur ben ik mijn baas, Ton, op gaan halen van het vliegveld. Hij kwam mij aflossen in de week dat ik naar huis zou gaan, dus een overdrachtsmomentje is dan wel fijn. Uiteindelijk heerlijk zitten eten bij de Italiaan in VivoCity (ook al gegeten met collega Kees en Lando in de eerste week) en nadat ik Ton op de taxi naar Malaysia had gezet en zelf nog wat had geshopt (Singapore shirt van Roxy gescoord - je kunt maar een souvenir hebben) uiteindelijk tegen 22.30uur naar het vliegveld. Om 00.30uur vertrok mijn vlucht.. Home Sweet Home!!!

Ga nu echt ff afronden! Wellicht allemaal al bekende verhalen, maar dan nog maar even geduld tot de volgende keer dat ik ga typen. Hoop sneller als de maand die jullie nu hebben moeten wachten, maar dat komt vast goed!!!

X FaTEEma

PS die tempel die ik zocht is inmiddels terecht... het is de Budha Tooth Relic Centre en die staat op het programma tijdens het volgende bezoek aan Singapore....

Reacties

Reacties

Sabine

You go girl ;-)
Je zit er weer lekker in dus heerlijk ff zo'n (oude) update. Nu vasthouden! Maf om al die bekende namen zo voorbij te zien komen. Hoewel ik me de Orchard Tower niet in die zin kan herinneren ;-)! X

Tee

Dat was ook geen attractie die op ons lijstje stond haha

Bee

En die Bako voor 14 euro is toch ook bekend onder ons (Tee, Ev en Sab). Wel toch, niet dan, he Evke?! Maar jij kreeg 'm nie meer!!!!!!
Wederom geweldig om te lezen FaTEEma!
QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ

Tee

Hahaha... helemaal gelijk!! Maar 14 Singapore Dollar is ca 8euro dus dat gaat nog net... :-)

Auntie M

Pfoei!!! ... Ik dacht: zal es ff bijlezen, maar jij schrijft zoals je bent :-D. Maar dat geeft niet, het klinkt nog wel in.
Schatteke, ik zou zeggen: maak je niet al te druk en voor de rest: geniet vooral! Volgens mij vind je dit plekkie leuker dan die arabische zandbak ;-). Hope to see you soon!!! Kissies van een aanstaande oma :-( ... hahahaha. XXX Tante Margreet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!