tanneke.reismee.nl

Een beetje regen...

Daar zijn we dan eindelijk weer na bijna een maand radiostilte! Tis een beetje druk geweest en ik ben natuurlijk ook nog 10 dagen vrij geweest, maar als er al opmerkingen op mijn site worden gezet voor de vraag naar verhalen dan moet ik daar natuurlijk even gehoor aangeven Inmiddels zit ik weer ruim een week in de zandbak en ik kan niet zeggen dat het nog zo goed bevalt. De sfeer tussen de beide bedrijven (Hertel en AMB) is alles behalve optimaal, de deadline lijkt alles behalve gehaald te worden (er wordt al gesproken over juli) en ik zit inmiddels toch echt liever thuis dan hier (die paar daagjes thuis waren echt TE FIJN). Maar gelukkig nog maar 6 weken en 2 dagen zullen we maar zeggen Mijn ticket staat geboekt op 15 mei en ik ga daarna niet meer terug heb ik besloten.

Ik ga deze week proberen om wat te updaten maar wilde eigenlijk wel mijn chronologische volgorde aanhouden. Gestructureerd als ik ben, moet het uiteindelijk ook zo in een mooi album komen natuurlijk. Maar goed, ik kan het niet laten om nu toch even een bijzonder onderwerp aan te snijden in deze woestijn: REGEN!

De afgelopen 2 dagen is het echt met bakkuuhh uit de hemel gevallen. Ik geloof een beetje wat jullie thuis al weken gewend zijn en waar nu in Nederland eindelijk een einde aankomt. Op zich voor mij dan weer niet zo bijzonder, ware het niet dat me toch 2 zeer bijzondere zaken van het hart moeten:

De eerste: de afwatering hier is zeer gering (lees: totaal niet aanwezig, uberhaupt nooit aan gedacht), dus wat gebeurd er met al die regen? Precies.. blijft in grote plassen liggen. Ik zet er een foto van op mijn site. Deze was van vanmorgen naar het werk rijden, het was inmiddels opgeklaard. Maar goed, gevolg was dus ook dat iedereen echt nog als een slak gaat rijden ook, waardoor ik er vanochtend 45minuten in plaats van 15minuten op heb gereden... Grrr en gisterenavond zowaar een uur en een kwartier. Damn, regen!!!

Tweede is wat ik dus gisteren in de krant las dat er eergisteren dus gewoon 11 doden zijn gevallen in het verkeer-in Dubai alleen, niet eens in de UAE totaal. En dat op 1 dag regen. Wat zou er hier gebeuren als ze een dagje sneeuw zouden hebben. Echt niet normal.. Wat een land, wat een mensen! Wordt voornamelijk veroorzaakt door de Indiers al die ongelukken.. Ik wil echt nie generaliseren, maar doe het toch maar even. Redelijk gebaseerd op feiten, denk ik! Als je hier woont (residence visa net als ik) moet je je locale rijbewijs halen. Voor mij is dat niets anders dan een trip langs een aantal bureautjes (en een hoop frustratie) met wat Dirhammetjes en pasfoto's en dan heb ik net zo'n rijbewijs als in Nederland. Maar Indiers moeten echt nog een drivers test doen. Volgens mij totaal kansloos, want veel nut heeft het niet, maar toch.....

Afijn, het is nu bijna half 8 in de avond en ik zit nog op kantoor. Ik had geen zin om weer in de file te gaan staan, dus dacht even een kleine update en dan lekker naar huis. Dus bij deze de kleine update gehad en deze week volgt er weer meer!! Ik ga nu lekker afsluiten hier en naar huis. Biefstuk en sugar snaps maken en een gebakken aardappeltje...

Iedereen nog bedankt voor alle gezelligheid in de korte tijd dat ik thuis was... Toch veel gedaan achteraf bekeken. Heerlijk om iedereen weer gezien te hebben en super dat ook het terras zo lonkte die dagen. Super!!! Tot gauw.. XX Tanja

Reacties

Reacties

Bee

Het is zo 15 mei!!

Anne

Bedankt voor je up date....(!?)
Sterkte/succes weer!
En inderdaad het is zo 15 mei en ook zo OET en ook zo weer heeel veel gezelligheid.

Liefs Anne

Auntie M

Heee vrouwke!! Da's nou de omgekeerde wereld! Het is hier prachtig en kurkdroog weer; jullie mam schildert planken bij het leven :-) .... alleen vandaag effe niet, ze is op schabberdebonk met de ouwe kaartclub, volgens Mara. Wij vonden het ook heel gezellie om jouw snuitwerk weer eens te zien en je zult zien, de tijd zal snel gaan. Tot gauw en kissies van ons 2-en!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!