tanneke.reismee.nl

Een druk weekje....

Eerst even ter verduidelijking, Mara :-) Ik schrijf deze verhalen thuis 's avonds in het hotel en zet die de volgende ochtend op internet (in het hotel gebruik ik geen internet). En afgelopen week typte ik die dus opdonderdagavond, maar door die 2 dagen vrij voelde dat dus als zaterdagavond.. Affijn...Beetje ingewikkeld allemaal misschien... Lees maar gewoon lekker :-)

Wat vliegt de tijd zeg,... morgen is het alweer maart. (dat schreef ik dus gisterenavond thuis en zit nu - 1 maart - weerop kantoor)...Ongelooflijk. Ik loop zo vreselijk achter met mijn site.. Een hele week aan avonturen bij te praten en dat terwijl de foto's al zijn ge-upload. Dus na een lang maar vermoeiend weekend en een eerste werkdag vandaag (zaterdag) besloten om vanavond maar even in de pen te klimmen, nou ja, de laptop! Het is 18.15uur en ik ben net thuis van werk, besloten even dit bij te werken, mijn admin te doen en dan eten opwarmen en mijn boek induiken! Heb al meer dan een dag zin om te gaan lezen en het komt er telkens nie van.... Maar eerst... ff mijn belevenissen van afgelopen week op papier knallen!!!

Dinsdag was echt super gaaf.. de werkdag kroop voorbij (zal je altijd zien met iets leuks in het vooruitzicht), maar uiteindelijk om 17.30uur een sms van Anne en Emile. Ze waren deze dag gaan sightsee-en in Dubai en we hadden afgesproken om wat te eten.. Jihoeeeeeeeee...... Eindelijk bekenden om me heen! Afgesproken bij de ingang van Ski Dubai in de Mall of Emirates en toen snel de auto genomen naar Madinat, waar je heerlijk buiten kunt zitten. Het weer is inmiddels al flink in temperatuur gestegen dus we konden gewoon lekker in T-shirt buiten zitten. Anne heeft wat leuke foto's gemaakt.. Dus Anne, als je eruit bent :-).. stuur ze ff door

Redelijk op tijd weer gegaan.. Anne en Emile moesten nog meer dan een uur rijden naar huis (Ras Al Chaiman in het noorden van de Emiraten) en ik vond het ook wel lekker weer redelijke tijd naar bed te kunnen!! Ik had wat verrassingen gekregen uit Nederland - drop, kaarten, 2 kranten en een goed boek, dus ik kon weer vooruit! Super....

De volgende dag op kantoor vertelde Peter dat hij met vrienden naar het Jazz Festival ging en of ik meeging. www.dubaijazzfest.com Het volgende feest.. Ook alleen maar gedaan omdat ik op donderdag een extra vrije dag had om naar Anne en Emile te gaan, dus het kon wat lijden.... Hahaha!

Er trad vanaf 18uur van alles op en de hoofdact die avond was James Blunt, dus dat was niet verkeerd!! Allemaal eettentjes en omdat het weekend was had ik mezelf verwend met een glas wijn en sushi... Pppfff ,... die wijn knalde alle kanten op, hahaha! Maar was lekker! Sta nog met Rabir, James Bond (of is het idd Clive Owen, dalijk nog maar eens kijken) en Kate op de foto.. Lekker beetje ongein en uiteindelijk begon James (Blunt, nie Bond) om half 11 te zingen. Was erg goed, ondanks dat de muziek nou niet echt reden tot feesten geeft. Maar het was gewoon heerlijk om lekker buiten te staan en van muziek te genieten, beetje meezingen. Toen het afgelopen was toch nog maar even zitten loungen in de zitzakken (zie foto's) voor we naar huis gingen anders stonden we zo vast in het verkeer en uiteindelijk tegen half 2 mijn bed in!!! Bekaf.... Maar het echte relaxen ging beginnen!

Op donderdag ben ik op mijn gemak richting Ras Al Kaimah vertrokken. Was ruim een uur rijden - zeg maar anderhalf uur inclusief wederom een keer fout rijden, hahaha! Goh....

Heb ik Anne opgehaald bij hun logeeradres in RAK. Dat zijn kennissen die zich hier al zo'n 5 jaar hebben gevestigd. Erg knap, want ik heb al moeite om het 3 maanden vol te houden, maar ze zitten op zich echt super te wonen in een compound met allemaal expat gezinnen. Affijn, Anne en ik op pad naar het Rotana Beach Resort in RAK..

http://www.rotana.com/property-31.htm Dat was net geopend en Liesbeth (kennis van Anne dus) had gezegd dat het 150 Dirham kostte om van de faciliteiten gebruik te maken! Is ongeveer 30euro en helemaal niet duur voor hier.... Toen we er waren netjes gevraagd waar we moesten zijn en tot 3 keer toe gevraagd waar we moesten betalen, maar dat hoefde niet?!! Kijk, das even geluk hebben, zeker als je achteraf hoort van mede-beachgenoten dat als we officieel via de receptie waren binnengekomen ipv gewoon doorlopen naar het zwembad... we wel 150Dhs hadden moeten betalen.. Lucky us!! Snel omgekleed en in de beachbar heerlijk zitten lunchen! Was echt top weer... Lekker in de zon met een zeewind was goed vol te houden... En erg veel onderbroeken lol gehad. Was zo gezellig. Vroegen aan de ober of die een foto van ons wilde maken.. Why not,zegt ie, kwam er erg droog uit.. Tja.. wat moet je daarop antwoorden anders dan in de lach schieten. Begon ie ons allemaal poses uit te leggen.. Toen hadden we het helemaal nie meer!! Daarna heerlijk op een ligbed de wereld liggen verbeteren met zijn 2-en en heerlijke vrouwenpraat - eindelijk weer eens - en later is daar Emile ook nog bij aangesloten, die had eerst andere afspraken!! Moe maar voldaan hebben we tegen 18uur weer afscheid genomen!! Beetje maf om weer te gaan naar Dubai en hun achter te laten! Was zo gezellig geweest en een geweldige omgeving om te relaxen! Onderweg nog een mooie zonsondergang en uiteindelijk tegen half 8 weer thuis, boodschap gedaan, eten gehaald bij Wagamamaen de avond op de bank gehangen en op tijd naar bed gegaan!!! Vrijdag weer een vrije dag voor de boeg.....

Vrijdag dus... ik schrijf nu toch maar even door. Wordt wel een heel lang epistel en er is vast geen doorkomen aan, maar dan duurt het ook weer wat dagen voor ik weer schrijf dus bijt er maar even doorheen, hahaha!!!! En ik beloof dat er nog een grappig stukje in zit....

Vrijdagmorgen was het plan eerst even lekker de kranten te lezen bij het ontbijt! Wat had die eikel van een poets hier nu gedaan.. Ja helaas, Anne, mijn kranten weggegooid. Zo zeg, die kerel heeft het even moeten ontgelden... nie normaal!! Wat een... Dat ja..... Oh wat was ik kwaad! Had zo'n zin in die krant en ook mijn Nederlandse collega's beloofd hem door te geven als ik hem had gelezen, maar goed.... Dit is overigens niet het grappige stukje :-(

Vervolgens maar even mail gecheckt, nog klein beetje gewerkt en toen met de mannen (Vincent en Theo uit Abu Dhabi en Patrick) naar Wild Wadi Waterpark. http://www.jumeirah.com/en/Hotels-and-Resorts/Wild-Wadi1/ Dt is een waterpark (duhh...) met allemaal glijbanen enzo.. En ik had op internet gezien dat ze ook ligbedjes hadden. Dus mijn leesboek ingepakt want ik was nie echt van plan erg actief te worden. Helaas helaas... tas met boek, ipod en camera in de locker en zo'n 4uur lang al die debiele glijbanen af met de heren. Niet geheel mijn ding, maar goed... Heb me aangepast zullen we maar zeggen, hahaha!!!

Als eerste zijn we van een mega hoge glijbaan afgegaan (zie internet site), 33meterhoog en je bereikt een snelheid van bijna 80 km/uur!! Was behoorlijk pittig.. vooral ook omdat mijn bikini broekje met die genoemde snelheid mijn gat indook en ik na de rit zo'n ongelooflijke last had van mijn anus (ik weet nie hoe ik dit netjes moet gaan zeggen) dat ik echt ff moest bijkomen! Dus ja, ben met 3 heren in een waterpark geweest en zit nu op de bank met pijn aan mijn gat... hahaha!! Ahum, beetje ordi dit.. maar vast om te lachen.

Ik wilde de vrijdag eigenlijk eindigen als de donderdagavond! Lekker op tijd thuis en het leek erop dat me dat ging lukken.... Totdat we naar de hipste beachclub van Dubai gingen om wat te eten! De Barasti Bar van Le Meridien Mina Seyahi kijk die fotogalerie maar eens... :-)http://www.starwoodhotels.com/lemeridien/property/overview/index.html?propertyID=1895

De heren lekker aan het bier en ik toch maar gewoon aan de Dieet Cola! Ondergaande zon gezien, heerlijk gegeten en vervolgens duurde het even voordat collega Jan en zijn vriendin (die in Dubai waren gaan sightsee-en en Theo en Vincent hadden gedropd bij Wild Wadi) ook bij Barasti Bar waren. Dus uiteindelijk bekaf om half 11 thuis! Veel te laat als ik de volgende dag moet werken.... Maar goed... Na thuiskomst eerst nog even mijn ticket geboekt. Ik ben van dinsdagmorgen 17maart t/m 23maart thuis.. Dus Tina en Hockey... Here I come... jihooeeee

Vandaag weer de eerste dag van de week en toch nog even het moeite van het vermelden waard. Hertel werkt hier samen met de Offshore tak van AMB (klinkt heftig, is het totaal niet... een paar omhooggevallen timmermannen die denken een accommodatie voor een platform te kunnen bouwen). Blijkt afgelopen donderdag in het personeel gesneden te zijn!! Liggen er 4 Schotten uit die op ons project zaten en per eind maart 7 van de 11 tekenaars voor ons project. Mooi balen. Onze klant is al niet tevreden en ook al zijn de Schotten niet echt geniaal in wat ze doen.. wie gaat hier de lege gaten voor vullen?? Dat beetje volk dat nog overblijft.... Wij dus vrees ik!! Daarbij komt dat de klant hier niet echt lucht van moet krijgen... Lijkt me geen goed signaal. Echt een zooitje zo! Al moet ik vandaag wel zeggen, afkloppen, ik krijg het idee dat ik het onder controle en overzichtelijk krijg.. Zag vandaag zowaar door de bomen het bos weer. Of dat komt van 2 dagen relaxen :-).. Don't know!!

Affijn, ik heb nu een half uurtje getypt en jullie de oren van de kop getikt.. Ik ga even lekker wat eten en dan nog ff beetje admin. Het is nu 19uur en ik lig straks lekker op tijd in bed met mijn boek. Heerlijk....

Tot gauw.... En nu echt!! Hahaha, nog 2 weekjes bikkelen hier en dan kom ik even genieten van koud, regen en wind en Zinderend :-) Jihoeeeeeeee.....

Xxx Sjeikha T

Reacties

Reacties

Anne

Hee Tanja,

Wij zijn weer thuis.
Leuk om je verhalen te lezen op je site.
Zo meteen hockeyen, we gaan alles op alles zetten om te we winnen.

Ik zal je pakketje aan Sabine geven.
Liefs Anne

Mama

Gut zeg, ik word al moe van het lezen van jou verhalen.
Hoe moe zul jij je dan wel niet voelen???

Bee

Wederom geweldig om te lezen! Superherkenbaar dat glijbanenverhaal! Een clisma is er nix bij.....
groetjes Bee

Dy

Ha Tanneke!

Ik heb het verhaal nog niet eens uitgelezen, maar heb idd moeten lachen om het verhaal van je bikinibroekje. Vooral de samenvatting daarna (met 3 kerels in een waterpark geweest en daarna pijn aan de a..s)!!
XXX
Dy

PS Mail komt er aan!

Anne

Ha ha, die kranten!
Zondag dus heerlijk gewonnen met 3-0!!
Kampioenen!!!

Op hyves staan een paar foto's, ook van ons samen.
Succes met werken. Alweer bijna weekend voor jou..hahah!

Liefs Anne

Lee

Wat ben je toch een lieve grote zus, eerst je zusje uitleg geven ;-)

xx Lee

Anne

Hee Tanja,
Waar blijft de up-date, ik mis je leuke verhalen.

Hier alles prima, vandaag gewonnen en ik heb zelfs een doelpunt gemaakt (de twaalfde)!

Heel veel succes weer met werken.
liefs Anne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!