tanneke.reismee.nl

Ik loop achter....

Nu wordt het echt een zooitje.. Onderstaande heb ik donderdagavond getypt en wilde ik vrijdagochtend op mijn site zetten...Uiteindelijk moest ik vrijdag zo haasten dat ik dat niet heb gehaald en was ik gisterenavond (vrijdagavond) te laat thuis om verslag te doenvan alle belevenissen van afgelopen week... Vanavond maar even proberen.

Dat heeft weer even geduurd... Ik had misschien toch nog wel verwacht deze week wat tijd te hebben om nog te vertellen van vorige week vrijdag Al Ain... maar de week is voorbij geschoten en ik heb echt zoveel gedaan wat de moeite van het vermelden waard is dat ik niet meer weet waar ik moet beginnen.

Toch maar even snel nog over mijn vorige week... WAS GAAF! Zo nu verder met deze week... hahaha... Nee hoor, toch even iets meer. Vorige week donderdagavond was ik echt bekaf, maar wilde echt nie binnen blijven hangen. Dus op tijd gestopt met werken en met 'husband' Patrick naar Madinat waar je heerlijk buiten op het terras kan zitten en borrelen. Heerlijk gegeten bij een Perzisch restaurant en op tijd weer thuis. De volgende dag was ik al ruim op tijd wakker dus na wat voorbereidend werk uit de reisgids en een klein uurtje sporten om 10uur de auto genomen naar Al Ain! Onderweg echt Kodak-momenten gezien (kamelen op duintoppen).. maar helaas aan de andere kant van de weg! Al Ain ligt op ruim een uur rijden van Dubai het binnenland in en is toch weer wat anders. Zowieso allemaal laagbouw en een stuk dorpser en das wel lekker na de drukte van Dubai! Ik had Patrick een nogal zwaar toeristenprogramma door de strot geduwd, maar dat vond die nie echt erg... Het zou achtereenvolgens het archeologisch park, de kamelenmarkt, lunch op de berg, warm waterbronnen, Sjeik Zayed museum, live stock market en de Zoo worden.... Dat hebben we niet helemaal weten te halen.. goh!! In het park waren we zo klaar, mooie foto's van die graftombe en daar bleef het toch wel enigszins bij. De kamelenmartkt bleek helaas niet te vinden (of was al afgelopen) dus toen snel door naar de Jebel Hafeet - berg met een top op 1290meter. Super (nou ja.. zand zand en rotsen) uitzicht en een buffetlunch! Nie optimaal, maar wel een superuitzicht over het land lekker in het zonnetje! Vervolgens naar het voormalige woonhuis van Sjeik Zayed, oprichter van de Emiraten. Daar hebben we vooral veel lol gehad n verbaasd gestaan over de primitief ingerichte kamers. En Sjeiks hebben rare gewoonten - er hingen flinke zwaarden in de slaapkamer!! Sjeik Pat is vervolgens nog even uitgebreid gaan zitten in de vergaderzaal van ome Zayed en Sjeikha Tee is nog even uit haar dak gegaan met de Koran.. please do not touch.. hahaha... yep!

Het programma was inmiddels zo uitgelopen waardoor we de Zoo tot grote spijt van Patrick hebben overgeslagen en zijn doorgereden naar de Live Stock Market. Maar goed! Ook die was helaas al ten einde. Toen uiteindelijk toch maar richting Dubai teruggereden.. En daar wist ik de weg met 40 onnodige kilometers te verlengen omdat ik weer eens erg goed de weg wist... Uiteindelijk bekaf tegen 20uur terug thuis!!

Nu zou ik nog verder kunnen gaan en alles vertellen van de rest van de week, maar ik denk dat ik het hier maar heel even bij laat!! Anders ontkracht dat de rest van mijn belevenissen en dat zou jammer zijn, want.. Anne en Emile zijn deze week geweest.... Dus daarover later meer....

Het is nu zaterdagavond 21uur geweest en het lijkt wel behoorlijk wat jaren geleden; met een colaatje en wat te snacken op de bank voor American Idol!! Wel lekker, want ik ben hartstikke moe van een drukke week.... Lekker op tijd naar bed met mijn boek en morgen weer lekker op tijd op!!.... Hahahaha Gaaf.. lees ik net terug.. het toppunt van inburgeren: het is nu pas donderdagavond en ik noem het zaterdag omdat ik vandaag en morgen vrij ben... ahahaha grappig.

Affijn, ik ben morgen weer terug.. zet ik in de ochtend eerst dit even op internet en dan aan het einde van die dag de rest van deze week... En op zaterdag of zondag de foto's... en die zijn weer de moeite.

xxx Sjeikha Tee

Reacties

Reacties

zusje

Uhm het laatste snap ik ff nie, volgens mij heb je dit net geplaatst, het is toch de 28ste??? In ieder geval vond jij het nie zo erg om de Zoo over te slaan wel?? Dierenvriend!! Ga morgen de foto's kijken tenminste die van langer geleden, heb ik nog nie gezien... Eej vrouwke rustig aan en tot bijna ziens YES XXXXXXXXXX Mara

Auntie M

Hai moppie,
Weinig te vertellen hier, dus ook weinig reacties. Maar je hebt het wel erg druk daar, zo te horen! Hou je het wel bij en bij???? Ik begrijp van moeders dat je snel weer ff in de buurt bent, da's mooi. En ook dat je langer blijft dan gepland ...... da's minder. Maar ja, werk is werk momenteel.toch?
Hier komen de crocusjes langzaam boven de grond, daar wordt het steeds warmer; ik blijf toch maar hier, denk ik ;-)
Groetjes van Auntie M & Pete

Auntie M

Bijdewee, leuke foto's van jou en Kate en Clive (Owen, toch ???). Wat reizen die lui snel zeg. een paar dagen geleden waren ze nog in LA !!!! :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!