tanneke.reismee.nl

Dessert Safari

En mijn weekend zit er weer op. De eerste werkdag weer gehad vandaag dus maar weer snel even een stukje typen voor de site... Ik maak zoveel mee, dat ik het anders niet meer bijhoud... haha!! Ahum...

Donderdag na het werk kwam ik in het hotel om 18uur en toen zeiden ze bij de receptie dat ze een andere kamer voor me hadden! Onze receptioniste Sonia op het werk vertelde dat haar zus hier operations manager is. Dus ik vertelt dat ik 's nachts meestal met oordopjes in slaap en dat ik haar zus eens zal vragen een andere kamer voor me te regelen. En toen ik hier kwam was dat dus al geregeld! Ik kon meteen verkassen van 305 naar 904. De 9de verdieping. Ook nog iets ruimer (meer kastruimte voor mijn aankopen). Badkamer is iets kleiner, maar ach!! En de herrie is nu iets minder, geen oordoppen meer nodig!!!

Tijd voor een powernap was er na mijn verhuizing niet echt meer.. Dus om half 9 Patrick opgehaald op de 6de verdieping en naar Prego's. Er is hier 50meter verder een nieuw hotel geopend, Media Rotana en Prego's zit daar.

http://media-rotana-barsha-dubai.h-rez.com/

Das een super lekker Italiaans restaurant. Hadden ze in Abu Dhabi ook. En op de kaart stond de wijn die Sabine en ik anderhalf jaar geleden in een weekend Rome heel wat glazen hadden gedronken... Frascati!! Helemaal lekker... helemaal goed. Heerlijk gegeten en daarna naar Nelson's... soort engelse pub in hetzelfde hotel. Handig, lekker dichtbij! Kwamen we een Schotse collega tegen en die bleef ons maar drank geven.. Ppfff! Dus met meer drank achter de kiezen dan gepland tegen uur of 2 naar bed.

Volgende dag lekker rustig aan gedaan. Beetje koppijn! Ff een boodschap gedaan, want de koelkast was leeg en bij ons winkelcentrum-pje maar meteen iets stevigs gegeten als lunch. Bij Wagamama (ben vaste klant volgens mij) op het terras in de zon lekker yakitori met rijst en gewokte groenten gegeten. Lekker beetje van de vrije dag genieten! Om 15uur werden we (Patrick en ik) opgehaald voor onze Dessert Safari. Leuke chauffeur, Shakil, en onderweg nog 4 chinezen opgehaald... oh hellupp.... Een middagje toerist uithangen was begonnen! Ik kon mijn lijstje erbij houden.. Been there, done that.... Echt te erg hoe alles in sneltrein vaart werd afgewerkt, maar goed.... Hebben we ook weer gedaan!!!

Eerst bij een korte stop een valk op mijn arm gehad... iekkkk! Vond ik nie echt gaaf, beest wilde gaan vliegen! Had ik weer. Daarna naar het startpunt in de woestijn... Banden beetje leeg laten lopen en gas op de plank!! Shakil was een man naar mijn hart... hij was echt de gaafste chauffeur: alle steilste heuvels en flink gassen met die bak. Soms dacht ik dat we de duinen op zijn kop af zouden glijden! Gaaffffff J En die Chinezen werden steeds nerveuzer, hahaha! Shakil heeft zijn best gedaan om ze aan het kotsen te krijgen maar dat was mislukt.. misschien maar goed ook!! Ik was ook redelijk misselijk, dessert safari met een beetje kater is nie echt een aanrader. Affijn, gelukkig een pitstop om el toeristico nummer 3 van het lijstje af te vinken.. Sand boarden! Met een board een duin af... Tja... je mocht 1 keer en toen was het weer inpakken en wegwezen. Had ik me iets meer van voorgesteld, maar goed Patrick heeft me gefilmd dus kan dat nog een paar keer kijken... Daarna nog ff dune bashen (met die jeep door dat losse zand duin op en af crossen) en toen naar attractie nummer 4.. De kameel!! O sory Bee, de dromedaris. Helaas in gevangenschap, maar toch maar een paar foto's gemaakt....

Daarna naar het kamp waar de BBQ aan stond. Nou ja, BBQ... beetje buffet met vooral veel indische gerechten en een stokje gemalen schaap. Wel lekker gezeten - Arabisch loungen. Vervolgens hebben we attractie 5 (sheesha roken), 6 (verkleden in Burka), 7 (buikdansen), 8 (Quad rijden) en 9 (kameel/dromedaris rijden) overgeslagen.

Tegen 21uur waren we een ervaring rijker en illusie armer weer terug in Dubai. Hadden eigenlijk nog afgesproken om ff wat te gaan drinken met collega Vincent en zijn vriendin die over was gekomen... maar dat hebben we afgezegd, waren bekaf!!

Oja nog een goeie bak.. komen we aan bij dat kamp loopt daar zo'n chinees met een zak soep... Eej kijk, zei Pat! Die heeft zijn eigen eten meegenomen.... Die is gek, dacht ik nog... Pas veel later viel het kwartje... was die chinees over zijn nek gegaan van het dune bashen... hahaha!! Dat was gewoon een volle kotszak... Oh bah... ppfffff!!! Hahaha.. ik had het gewoon echt nie door toen Pat dat zei!! Oja en hij is meerdere malen mijn husband genoemd. Dat heb je hier dan weer in dit land... Op de film stelt die zich nog even netjes voor mam, dus dat zit wel goed.

Ik zal mijn filmpje over een week meegeven aan Anne, dan hebben jullie iets om te kijken. Is wel leuk! Mijn nieuwe appartement heb ik er ook al opstaan en nog wat Oman...

Anne en Emile komen volgende week alweer.. dus dat schiet op!! Gezellig een keer wat afspreken, heb ik echt zin in!!! En van Didi uit mijn hockeyteam had ik de hyves van een vriend van haar die hier ook zat... en die heeft ook geantwoord om een keer wat af te spreken!! Weer eens wat anders dan alleen maar collega's. Dus ik vermaak me wel... en voor je het weet ben ik weer ff terug in Ollanda!! Nou, het is nu 21uur geweest en Sjeikkie gooit er de pannen op. Ik ga naar bed en zet dit morgen even op mijn site. Beetje lang verhaal geworden geloof ik, dus hoop nie dat jullie zijn afgehaakt....

Ik probeer komende week tussendoor nog wel wat korte stukjes te plaatsen, want ik er zijn toch ook nog wel wat dingen de moeite waard van het vertellen...

Ik hoop dat jullie allemaal een lekker weekend hebben, maar dat zal wel lukken met al die feestjes. Lee, hoop dat het jouwe gisteren helemaal geslaagd was en dat de familie vervolgens vanavond bij Dyan ook weer lekker aan de borrel gaat. Ik heb donderdag een paar borrels op jullie genomen J Heel veel plezier en tot mails....

Mis jullie allemaal...

XXX Tanja

Reacties

Reacties

Bee

Heb weer echt genoten! Jammer dat je 5 t/m 9 had overgeslagen! Had die Chinezen wel willen zien buikdansen!!!!

zusje

Hey Tan, jaaa late reactie maar leuk verhaal, heb het toch al wel gelezen kom ik achter enne TAN, een valk die vliegt!! Heb je nog een kamelenrace meegedaan?? Xmaar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!