tanneke.reismee.nl

Jannie Kaas op Safari

En daar is ze weer... Ja, terug uit Oman! Niet gebleven, niet geruild voor 20 kamelen, maar gewoon weer terug in Dubai.. Toch maar wel... Ik klink een beetje cynisch op dit moment... Tja, eindelijk een keer op tijd thuis (7uur) en dacht vanavond lekker op tijd naar bed te gaan en ff mijn strijk weg te werken (ligt meer naast dan in de kast).. Heeft er een of andere fossiele Engelsman met parkeren tegen mijn Mitsubitshi gezeten... deuk in de bumper. Hier moet de politie rapport opmaken wil je ook maar een cent krijgen van de verzekering, volgende probleem: voor kleine ongelukken komen ze niet ter plaatse dus ik zou met die Engelsman naar het centrum moeten om rapport op te maken. Beetje boos geworden (je kent me ;-)) en nu komen ze toch! Maar het is inmiddels half 9 geweest en het kon wel even duren.. wordt vervolgd dus.. Nu maar even typen en dalijk dan maar even strijken (en morgen vroeg naar bed). Grrrr...

Maar goed Oman dus vandaag... Vanmiddag om 14uur vertrokken vanuit kantoor en had me best wel wat voorgesteld van de route. Die viel me toch enigszins tegen (of wordt ik nu echt chagrijnig van dit rare land?). Op zich wel een paar mooie foto's gemaakt en zelfs mijn eerste grazende kameel gespot... maar toch. Het is geen Europa, Mexico of wat dan ook... En alleen is ook maar alleen. Het landschap wisselde wel enigszins... van geel zand naar beetje rood zand naar donker zand met rotsen en beetje gebergte (toppen tot 800meter).. Goh!!! hahaha

Wordt beetje een zooitje dit stukje. Net naar beneden geweest... boos worden helpt! Politie was hier in 5minuten. Wel beetje balen voor die Engelsman.. lullig deukje kost hem 2 punten op zijn residents-rijbewijs hier!! Bleek hij de vice president van Demac hier in Dubai te zijn, Stuart!! Hahaha.. bummer. Affijn, het was een foto waard.. 2 politieagenten, wij en ongeveer 5 Pakistaners die inmiddels stonden te kijken. Maar had mijn toestel niet bij me.

Terug naar Oman!! Inmiddels aangekomen bij de VAE-grens, daar een stempel gekregen dat ik het land uitging. En toen wilde ik met mijn formulier wat ik van kantoor had meegekregen en mijn paspoort weer terug het land in! Moest er een stempel van Oman in mijn paspoort komen, duh!!! Wel weer een stempel bij. Op naar Oman, 8 km rijden! Dacht ik er te zijn, bleek de post alleen te zijn voor de controle van je auto. Kreeg een formulier mee (waar hadden we dat ook al weer meer meegemaakt.. Belize in November haha). Daar met dat formulier een kantoor binnengelopen.. Maar nee, ik moest weer 8km rijden, daar was de grensovergang. Oke, volgende post! Met paspoort en geld daar naar binnen voor een entree-visa. Vroeg die man waar ik heen ging: 'meteen weer terug naar VAE'. Dus werd meteen weer uitgestempeld en 20euro afhandig gemaakt (don't worry, die worden gedeclareerd ;-) )

Terug naar de VAE grens en tussendoor weer een afgestempeld autoform afgegeven. Bij de grens weer een stempel in mijn paspoort en mijn formulier voor kantoor.. en een ogenscan. Stond na een uur en precies 5 extra stempels in mijn paspoort weer in VAE. Jihoeee...

Op naar het Hatta Fort Hotel, net bij de grens met Oman... moest geweldig zijn volgens de Aussies op mijn werk. Nou, vond er geen drol aan. Sapje gedronken en weer op weg terug. Het was inmiddels 17uur dus was mooi geweest. Onderweg nog wat mooie plaatjes geschoten en om half 7 reed ik Dubai weer binnen. Was wel gaaf om een keer te doen, maar omdat het moest voor het werk en het echt een beetje jannie kaas op safari was in haar uppie, is het misschien leuk om nog eens een dag naar Oman te gaan. Schijnt mooi te zijn, maar ja, dat heb ik van diezelfde Aussies gehoord, dus weet het niet meer zeker nu L

Ik ga dit nu ff afronden! Ben moe en duik zo lekker mijn bed in... Morgenvroeg op mijn site zetten en de foto's ook. Die komen wat later vandaag weer..

Dikke kus,

Tanja

PS, onderweg nog wel wat leuke dingen meegemaakt maar die doseer ik later deze week wel weer J

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!