tanneke.reismee.nl

Abu Dhabi 24-12-2008

En daar is ze weer… deel 3 van de belevenissen van Sjeikkie van Oorschot. Ik kon het niet laten om toch nog even achter mijn laptop te kruipen, want voordat ik daar weer toe kom zijn we weer meer dan een dag verder verwacht ik. Mijn weekend is net dus begonnen, eindelijk. Beetje gesloopt door de drukke week voorafgaand aan deze, de vermoeiende reis en meteen vol gas moeten werken. Vandaag waren we weer redelijk laat pas weg, maar ik moet zeggen dat ik mijn draai aardig begin te vinden. De 2 schotten kan ik flink aan het werk zetten (delegeren heet dat dan) en zo kon ik me vandaag in een paar probleempjes (lees uitdagingen) storten. Ik zal de details besparen, maar ik had er in ieder geval veel plezier in.

Een van de Nederlanders vertrok vanavond en bij wijze van afscheid had hij ca 30man getrakteerd op Kentucky Fried Chicken (Sonja must hate me). Tegen de tijd dat die bezorgd was – de werf is een stukje van de stad af, was het eten koud!! Maar smaakte toch nog erg goed….
En de prijzen bij KFC zijn hier niet zoals in Nederland (de salarissen evenmin.. haha) dus vandaar dit gulle gebaar!!! Bij aankomst in het hotel niet echt honger maar toch besloten om even een hapje mee te eten hier met 2 collega’s. Bleek het hotel een mega buffet te hebben ter ere van kerstavond! Oh oh oh…. Of Ho Ho Ho…. Ik wilde eigenlijk a la carte bestellen want ik had niet echt honger, maar manager Raf had me overgehaald om een wedstrijd Wie-eet-de-meeste-gangen te doen… dus wij aan de slag… Geen spijt want het buffet lag vol met sushi, oesters, heerlijk salades en supertoetjes! Dus ik heb uiteindelijk 5 gangen gehaald met een glas champ na. Ik heb zowaar een paar foto’s genomen, want er stond meer personeel dan dat er gasten waren…. Ik heb zo’n 12 man personeel gezien en voor dat mega-buffet waren er maar 6 gasten. Te erg voor woorden…. Echt een zaken-hotel dus! Verder hadden we nog 2 lellebellen die de achtergrond muziek verzorgde. Nou ja, verzorgen… ze hadden weinig tot niks aan en zongen zo vals als iets, maar dat viel mij geloof ik alleen op. Hoezo zaken-hotel hahahaha

Na de champ net toch maar naar boven gegaan en nog maar even internetten zo en een kerstkadootje uitpakken en dan gaan slapen want het is al behoorlijk laat voor mijn doen… 23uur. Morgen vertrekken we om half 10 naar Dubai… beetje sightseeen en dan dus die high tea in de Burj al Arab.. heb al gezegd dat ik terug zou rijden. Ik wil het gewoon meemaken en dan is 1 glaasje wijn bij een vermoeid lijf meer dan genoeg!!!!

Zo lekker om morgen even geen wekker om 6uur te hebben… En vrijdag ook niet. Zaterdag is het weer werken, maar ik denk maar een halve dag en ik hoorde vandaag dat zondag ook een locale feestdag was, dus dan zullen we volgens mij ook nie heel veel doen. Nie slecht…..
De Indiërs, Pakistaners en Filippijnen werken de komende 2 dagen wel gewoon door, halve dagen en morgen krijgen ze BBQ op kosten van AMBHertel. Voor het werk krijgen ze 250% voor betaald, dus dat tikt lekker aan! Snap wel dat ze willen werken…. Veel is hier niet! Eigenlijk is dit land een groot slavendrijverij gebeuren. Er wonen hier meer bouwvakkers als locals…. Kun je nagaan als dat in Nederland is…. En die lui werken hier voor een habbekrats minimaal 12 uur per dag.

Oja, ik heb me net ook nog even in de klant verdiept en wat we hier nu exact aan het bouwen zijn. De klant is SBM offshore en zij moeten Talisman Energy een MOPUstor leveren voor offshore bij de kust van Norwegen. Een MOPU is een Mobile Oil Production Unit – productieplatform dat op een soort van grote olietank op zee wordt geïnstalleerd. Affijn, de geleerden onder ons zullen lezen dat ik hier nog nie echt veel kaas van heb gegeten. Maar dat gaat vast nog wel komen!!!! Ons eiland bestaat uit een accommodatie voor 55personen en daaraan vast zit een soort van grote machinekamer die bedoeld is voor de verwerking en verplaatsing van de olie van die voorraadtank naar schepen…of zoiets… haha! Tis al laat zullen we maar zeggen!!!

Voor nu ga ik er weer mee stoppen…. Ik hoop snel wat foto’s te kunnen sturen, want volgens mij is dat bij mijn vorige mail niet echt gelukt!!

Voor iedereen heel erg fijne dagen de komende tijd en de allerbeste wensen voor een gezond, gelukkig en superrrrrrrrr 2009…..

Dikke kus,
T.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!