tanneke.reismee.nl

Abu Dhabi 26-12-2008

Lieve allemaal,

Ben ik weer! Het is hier inmiddels 2de kerstdag 11uur en ik heb er alweer een halve dag opzitten. Nee, ff nie met werken. De vrijdag is hier een vrije dag en dat komt dus goed uit op deze feestdag. Lag er gisteren laat in, maar was toch al weer om half 8 wakker. Ben ik er maar uitgegaan en heb bij het ontbijt ff de krant zitten lezen. Vervolgens in de gym flink staan sporten en net om 10uur weer ontbeten met de 2 resterende collega’s en een moeder van een van de 2.

We zijn hier nu dus nog met 4-en… en om de kerst aangenaam te maken zijn we gisteren dus naar Dubai gegaan. Ik kon Theo overhalen om op tijd uit bed te stappen, maar helaas… het was zo mistig dat we niet op tijd konden vertrekken. Is gewoon echt te gevaarlijk om met dichte mist te gaan rijden als het niet nodig is. Die Arabieren rijden echt als idioten… mistlamp gaat niet aan, maar de gevarenverlichting wel met als gevolg dat je absoluut niet meer ziet of iemand links of rechts wil afslaan of stil staat. Uiteindelijk tegen half 11 toch vertrokken naar Dubai. Is zo’n 110km van Abu Dhabi en over een 4-baans snelweg ben je er op zich zo. Dubai is echt gewoon niet normaal…. Zoveel grote panden die hier uit de grond worden gestampt. Gaaf om te zien, mooi om mee te maken, maar dit land heeft gewoon amper geschiedenis en cultuur… Nie dat ik nu zo’n geschiedenis freak ben, maar dat is toch wat een land speciaal maakt. En dat in combinatie met (het gebrek aan - ) de natuur… Nou, zand zand en nog eens zand hahaha… Ik had mijn emmer en schepje mee moeten nemen.
Zo, dat was even de serieuze overweging op deze 2de kerstdag…. Dubai dus…. Theo had een high tea gereserveerd in de Burj al Arab (dat 7 sterren hotel) om 13uur, maar daarvoor zijn we nog mooi even palm-island opgereden. Dit opgespoten zandeiland in de vorm van een palmboom voor de kust is echt mooi gemaakt, maar als je erop rijdt heb je geen idee dat je op een palm zit. Het effect is het grootste vanuit de lucht…. Misschien ligt het ook aan mijn reisgezelschap, hoor! Je past je aan en rijd dingen voorbij waar je zou willen stoppen en stopt bij dingen waar je niet wilt zijn!!! Dus mijn foto’s zijn nie geweldig! Op de kop van Palm Island staat inmiddels een 5sterren hotel Atlantis. Dat is eind september geopend en daar zijn we even wat gaan drinken. Alles is er even luxe en mooi gemaakt.. mooie boetiekjes, duur!! Maar goed, daar kwamen we nie voor… op naar de Burj al Arab. Zie het voor je.. De Arabier is echt trots op zijn auto… altijd mooi schoon, de meeste wit van kleur en de een nog duurder dan de andere. Komen wij aan met een grijze nissan die helemaal geel ziet van het zand. Moesten doorrijden tot aan de hoofdingang van het hotel en toen moest Theo zijn sleutel afgeven aan zo’n kereltje die hem moest parkeren! Zag er nie uit… we reden achter een witte Rols Royce (hoe schrijf je dat eigenlijk)!! Hahaha….
De high tea was geweldig lekker, de champ viel goed… geen extra glas gedaan, want dat was gewoon 40 euro… Beetje overdreven! Na de high tea met de lift naar boven gegaan. Op 200 meter hoogte heeft de Burj een bar/restaurant… mochten we eigenlijk niet binnen, maar is me toch gelukt! Even wat gedronken, paar foto’s van het geweldige uitzicht…. Was echt mooi daar, het zicht was alleen een beetje heiig, dus Palm Island heb ik alleen kunnen filmen, maar alleen al om er te zitten was een belevenis! Decadentie te top….

Ik schrijf straks weer verder… ga ff lekker bij het zwembad liggen nu!! De zon schijnt volop… Tot laterssss…. X

Ben ik weer… vrijdagavond half 9 en mijn weekend zit er weer bijna op…. Na de Burj zijn we gisteren nog even oud Dubai in geweest. Ook leuk om te zijn… oude kleine winkeltjes, veel bling bling en met een bootje de rivier overgestoken. Na nog wat wandelen uitgekomen in het Dubai Museum en voor 1 euro entree toch even binnen gaan kijken. Geen drol aan… hahaha. Net het prehistorisch dorp in Eindhoven maar dan 10 keer kleiner en zonder prehistorie. Dit land viert dit jaar haar 37jarig bestaan, dus kun je nagaan…. We waren uiteindelijk tegen 21uur weer terug in het hotel en daar zijn we in de bar beland…. Te erg en kansloos voor woorden, maar soms is dat wel eens leuk. Stonden 2 poolse meisjes te zingen. Zo vals… echt erg! Een paar Baco te veel op en nog ff staan dansen met een local (volgens mij was ie homo maar dat heb ik maar nie gevraagd..) en uiteindelijk tegen half een mam nog even gesproken… beetje aangeschoten
Wink


Vandaag heb ik een heerlijk dagje gehad!!! Mijn eigen plan dus getrokken. Na sporten en ontbijten en deze mail heerlijk in de zon gelegen bij het zwembad hier!! Boekje lezen, colaatje erbij, een salade als lunch en het was heerlijk 28graden hier… en het zwemwater was ook 28graden.
Tegen 15uur ben ik me op mijn gemak gaan douchen, want vanmiddag wilde ik even Abu Dhabi in…. In mijn uppie. Theo was met zijn moeder naar Dubai en Raf lag biertjes te drinken aan het zwembad. En toen begon het avontuur… stap die auto in, blijkt het een automaat! Fuck, hoe werkt dat ook al weer. Theo gebeld en op zich is het nie moeilijk…. Rijdt wel relaxed (lees 65plus).. Autootje was een Toyota Yaris!
Op weg en wat bleek… had de collega die naar huis was zijn auto achter gelaten met een lege tank. Kwam ik natuurlijk pas achter toen ik op de snelweg zat. Affijn, nie stressen ;-( ik doorgereden op hoop van zegen en uiteindelijk een tankstation gevonden…. Wel jammer want van de weg heb ik niet echt genoten. In Abu Dhabi staat de grootste moskee van de wereld en die moet ik dus nog maar een andere keer op de foto zetten… Wel super gaaf om te zien, indrukwekkend. Ik ben ff naar een supergrote mall geweest, maar echt zin om te shoppen had ik niet, dus even wat gegeten en weer terug naar het hotel. Ook weer een uitdaging. In het donker en de wegen zijn hier zo slecht aangegeven en die lui rijden als gekken, dat je blij mag zijn dat je zonder ongelukken de bestemming haalt. Maar ook dat is me weer gelukt! Mexico was erg, maar hier rijden ze EN hard EN van links naar rechts EN vooruit of achteruit…. Hahaha

Foto’s:
PC250041-Hotel Atlantis op Palm Island
PC250060-Burj Al arab (kleine platform is het helidek en aan de achterzijde zie je nog een stukje uitsteken van de bar op 200m hoogte). Niet de beste foto genomen, maar zo zie je alles…
PC250077- ik in de lobby (mannen die een foto maken grrrr, oke Pieter jij bent de uitzondering, maar ik heb geen leuke foto van mezelf helaas….)
PC250091 – uitzicht van de sky-bar (op hotel Jumeirah beach)
PC250103 – De lobby van het hotel…
PC260129 – Foto van net in de auto… de toegangspoort tot hotel Emirates Palace, waar we woensdag naar Shakira gaan
Wink

Jajaja… dalijk op internet ff kaarten bestellen, maar ik ga met Theo naar Shakira! Raf blijft in het hotel, maar dit leek me zo’n gave party en Theo gelukkig ook… dus we gaan! Dat begint tegen 8uur ofzo en dan is er na 12uur nog een afterparty met DJ’s en eettentjes! Lijkt me super!!
Foto’s zet ik ook op hyves… geen flauw idee of een mail met bijna 7 Mb bij jullie aan gaat komen! Zal de foto’s in 2keer sturen…

Nou, ik ga de mail sturen… Foto’s maar even gezipt! Waren een beetje groot volgens mij….

Jullie allemaal nog een fijn weekend/vakantie…. Ik mag morgen weer een halve dag. Daarna even Abu Dhabi in bij daglicht met mijn fototoestel en filmcamera…..

Verder geen nieuws aan deze zijde…. Maar was wel weer een erg lang en langdradig verhaal volgens mij! Maar ook handig voor mezelf!! Voor als ik over 10jaar mijn foto’s ga inplakken.

Heel veel lieve groetjes en x-jes….

T.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!