tanneke.reismee.nl

Abu Dhabi 29-12-2008

Hallootjes…

Daar is ze weer. Even snel weer wat belevenissen op papier zetten en dan op tijd gaan slapen! Het is nu 1945uur en ik ben echt bekaf. Had afgelopen nacht zo slecht geslapen, maar daarover dalijk meer (goeie cliffhanger… blijven jullie lezen
Wink
).
Ik was gebleven bij 2de kerstdag in de avond…
Zaterdag was dus weer het begin van de nieuwe werkweek aangezien vrijdag zondag is hier. Maar zaterdag begint dan met een halve dag, das wel weer relaxed! Uiteindelijk is dat half dagje werk een beetje uit de hand gelopen. Om half 8 gestart, maar ik sloot pas tegen half 4 mijn laptop terwijl ik om half 1 had mogen stoppen. Ik was zo lekker bezig en het is gewoon een leuke job om te doen, dat ik nog even wat dingen had afgemaakt. Goed teken volgens mij. Kreeg er helaas wel spijt van, want vanaf 4uur zakt de zon naar beneden als een… tja.. snel in ieder geval! Zou mijn foto’s niet ten goede komen. Ik snel op pad gegaan richting Abu Dhabi en daar aangekomen heeft het me 3 pogingen gekost om uiteindelijk bij de grootste moskee van de wereld te komen… De Sheikh Zayed Grand Mosque! Stukje gefilmd en uit de auto gestapt met mijn camera! Had mijn trui maar aangedaan, want ik had geen flauw idee wat hier de gewoontes waren. Gevraagd aan een oud vrouwtje of ze een foto van me wilde maken! Was helemaal in de stress (en Duits bleek later) en vroeg haar dochter (in zwart gewaad met hoofddoek) om de foto te maken! Hartstikke aardig en van mijn leeftijd. Bleek haar familie hier op bezoek te zijn en zij hier te wonen…. Oke, dit brengt me NIET op ideeënJ Ongelooflijk dat vrouwen hier allemaal in die burka’s lopen! Affijn, foto is nie optimaal, mooi balen dat je afhankelijk bent van anderen.. ppfff, maar ik heb hem toegevoegd! Net als een mooie van de moskee zelf!
Daarna snel door naar Hotel Emirates Palace… ook fotootje van toegevoegd in de volgende mail! Dat is zo indrukwekkend groot gebouwd! Maar mooi is anders…. Die kleur bordeau rood is gewoon echt niet mooi. Maar goed… op mijn gemak binnen rondgelopen en beetje fotootjes genomen. Als het een paar maten kleiner was geweest was het het bezoek niet eens waard geweest. Maar ik moest toch even checken waar Shakira gaat slapen as woensdagavond… en waar wij moesten zijn! Buiten op het grasveld in de tuin, plaats voor 10000 man en het is nog niet uitverkocht!

Na mijn bezoek daar was het tijd om wat te eten, de zon was inmiddels onder! Maar echt geen puf meer om nog de auto uit te gaan, dus uiteindelijk na een boodschap voor de lunch komende week lekker teruggereden naar het hotel! Daar een salade gegeten en op tijd naar bed.
Zondag was het tenslotte weer werken!! Maar gelukkig… hahaha een moslim feestdag! Komen we ’s ochtends op het werk…. Zouden 130 man moeten zijn volgens de telling bij de poort, maar als ik er 60 telde was het veel… Dus ook wij maar een half dagje aan het werk! Had ik maar besloten om die vrije middag lekker door te brengen aan het zwembad. Die avond was de moeder van Theo voor het laatst, dus had Theo een sjiek hotel gereserveerd hier in Abu Dhabi om te gaan eten! Beetje raar om telkens in hotels te eten, maar dat is echt de enige plek in de Emiraten waar er alcohol geschonken wordt!! Dus vandaar al die hotel bezoeken. Nou, was niets te veel over gezegd (de heren hadden nogal lopen pochen over het buffet)… wauwie…. Ik ben gekomen tot 6 gangen en 2 glazen overheerlijke witte wijn (de wijn hier in het hotel smaakt naar azijn)….
Eerste en derde gang sushi en oesters….
Wink

Tweede gang warme voorgerechten: scampi’s, kreeft en mosselen
Derde gang hoofdgerecht had ik een heerlijke kipspies, beef met champ en aardappeltjes en groenten. En gang 4 en 5 waren toetjes…. Eerst marshmellows en aardbeien door de (witte) chocolade fontein en nog wat fruit en als allerlaatste gang een zak snoep! Eigenlijk voor kinderen maar ik kon het niet laten! Ik heb me hier tot op heden namelijk netjes gedragen… 2 zakken drop liggen nog ongeopend in mijn koffer!!! Ik geloof dat we 50 euro de man moesten afrekenen. In het hotel ben ik, als die hard fan, nog ff mee de bar in gegaan voor het dagelijks optreden van die 2 poolse prinsessen… en daar ging het fout! 2 bacootjes op.. op zich niet mis mee, maar eenmaal terug in mijn kamer kon ik nie slapen!!! Tegen 1 uur sliep ik pas en om 4 uur weer wakker. Vervolgens toch wel weer in slaap gevallen, maar om half 6 wakker geworden van die jodelaar in de moskee. De sjeiken van de Emiraten hebben het streven om binnen iedere 300meter een moskee te zetten, dus als je maar lichtjes slaapt wordt je zeker wakker van dat gejengel!! Ongelooflijk balen als “pas” om 6uur de wekker gaat!! Te weinig geslapen dus en vandaag behoorlijk wat moeite gehad om de eerste volle werkdag van de week vol te krijgen! Om half 6 was ik zo gaar als een klontje! Zijn we met 3-en (het is net het verhaal van de 10 kleine negertjes…. Nu zijn we nog met 3-en en toen ik kwam waren we totaal met- de eerste die nu weer terug naar huis gaat ben ikzelf!!!)… maar goed.. vandaag dus met 3en de maaltijd van gisteren financieel gecompenseerd door wraps te eten in de lokale shoarma tent! Heerlijk!!! Ik heb de heren getrakteerd… hahaha lekker gul!! En nu lig ik sinds terugkomst in het hotel in bed! Dalijk nog ff lezen en dan gaat het licht echt letterlijk en figuurlijk uit!!!

Nog ff iets voordat ik er een eind aan ga breien! We zitten hier allemaal in het hotel, maar omdat dat met ca 10man nogal prijzig is a 100euro per persoon per nacht, had AMBHertel (samenwerkingsverband voor dit project) bedacht dat ze een villa (oke 3 stuks) gingen huren! Daar moet ik dus as donderdag (met kater van Nieuwjaar, leek ons meest efficiënt omdat we dan verder toch niets doen als uitslapen) met Theo en Raf naartoe verhuizen! Ik heb ze nog niet gezien, maar ze zijn kennelijk enorm… 5 grote suites op de 1ste verdieping en op de begane grond een grote living, keuken en nog een eetkamer! Op de 2de verdieping een slaapkamer voor de boy… nee die komt nie op bestelling naar je kamer, maar die maakt je bed op, poetst en al dat soort dingen meer!! Wat een leven… hahahaha!! Helaas geen zwembad in de tuin, dus ik denk dat we vrijdag meteen weer hier aan het zwembad gaan liggen van het hotel. Zo’n villa is alleen nie echt handig voor de privacy. Met 3-en gaat nog wel, en Theo en Raf zijn tenminste fijne mensen, maar een paar van die gasten die terugkomen zijn toch aardappeleters! Nie te filmen. Maar goed, das gelukkig ff nie mijn zorg!!!

Ik ga afronden! Bij deze mail doe ik de foto;s van de moskee, bij de volgende die van Emirates Palace en de laatste mail met een paar foto;s van het project wat we aan het bouwen zijn!!! De trappen van de steiger loop ik dus dagelijks een keer of tig op en neer! Is wel lekkere beweging… ahum!!

Mocht ik er niet meer toe komen om voor oudjaar een mail te sturen, dan bij deze alvast allemaal een heel goed uiteinde en een knallend begin. Het mijn is op 21uur jullie tijd, dus als het sms netwerk hier niet platligt dan zal ik nog ff proberen te contacten!

Dikke kus en tot gauw….

XXX T.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!