tanneke.reismee.nl

Een eerste update sinds mijn terugkomst....

Hoihoi…

En daar ben ik dan!! Het heeft even wat voet in aarde gehad, maar ik heb nu toch weer de laptop ter hand genomen om de belevenissen van Sjeikkie van Oorschot, part 2-the sequel op te schrijven! Heb net nog even alle stukjes die ik mijn vorige verblijf van 2 weken hier heb geschreven nagelezen… die zal ik ook op de site zetten!!

Ik was gebleven bij oud en nieuw.. ofwel vlak voor we op pad gingen. Oud en nieuw niet thuis zijn is vreselijk balen… naar een concert van Shakira moeten nog meer…. Hahaha! Wauw wat was dat gaaf zeg en wat kan die meid zingen. Samen met Theo hebben we echt een superleuke avond gehad. Ook wel handig als je Nieuwjaar 3 uur later viert, dat er nog wel netwerk is om ff naar huis te bellen… hadden we dan ook allebei gedaan. Daarna was het tijd voor champagne! Ipv een net champagne glas, kreeg Theo de bediening zover om een bierglas vol te gooienmet champagne. Dat verklaarde de hoofdpijn de volgende dag ;-)
Op 1 januari zijn we niet veel verder gekomen dan het zwembad bij het hotel en de 2de zijn we in de ochtend gaan werken en aansluitend hebben we uitgecheckt en zijn we naar de villa’s verhuisd. De rest van die dag besteed aan boodschappen doen en een beetje uitpakken in het huis. De 3de was ook weer een werkdag (ochtend) en laat in de avond ben ik vervolgens naar Nederland terug gevlogen! De nachtvlucht… en op zich had ik blij moeten zijn met mijn stoel bij de exit, maar ik heb al die mensen die naar het toilet moesten vervloekt!! 3 uur slaap was niet echt heel veel…

De thuiskomst was heerlijk, maar helaas van korte duur. Ik had mezelf ingesteld op 19jan-vandaag- maar helaas zit ik hier al weer vanaf 10januari… had me op het werk laten verleiden om toch eerder te gaan.

Vorige week zaterdag ben ik dus weer terug gevlogen naar hier en ik zal proberen de afgelopen week in vogelvlucht te vertellen.. is nie makkelijk voor mij hahaha!

Mijn vlucht heen was wederom een hele belevenis…. Op weg naar het vliegtuig waren op de A2 2 flinke ongelukken gebeurd, waardoor ik pas om 12.50uur op het vliegveld was.. mijn vlucht vertrok om half 2…. Gelukkig was een collega van me al op schiphol en hij had daar aangegeven dat ik nog kwam (en ik was on line al ingecheckt). Mijn vliegtuig gehaald en zelfs nog moeten wachten. Bij aankomst in Abu Dhabi meteen wat gemopper: ik wilde voorin de taxi stappen-ik wist nl de weg naar de villa, maar mijn collega verzocht me vriendelijk doch dringend om in DIT land achterin te gaan zitten als vrouw… grrrr alsof ik nog nooit ergens anders was geweest (en ik had tenslotte nieuwjaarsnacht ook gezellig aangeschoten voorin een taxi gezeten). Toch maar achterin, maar uiteindelijk zei mijn collega… oh jij weet de weg, was misschien toch handiger geweest als je voorin had gezeten… duh!!!!
Zondag maar meteen naar het werk (ik wist vanaf de villa’s de weg naar het werk nie, dus moest wel carpoolen) gegaan; waren in de nacht om half 1 in de villa en in de ochtend tegen half 7 de wekker was do-able. Meteen ergernis nummer 2 (relax, Tan….): beide meegereisde collega’s waren die dag tegen 14uur on site (ik om half 8)… Maar goed, ieder doet het op zijn manier zullen we maar zeggen! Zij zaten in villa 3 en ik bij Theo en Raf (zie voorgaande verslagen) en Bram en Jan in villa 1. Theo is mijn carpool-maatje naar het werk, en die had ik in de week ervoor al gemaild dat ik gewoon mee zou rijden. De prijs bleek duur: hartstikke beroerd geworden op zondag, zo’n beetje tegen griep aan.. keelpijn, koorts!! Mooi balen dus… ook meteen de reden waarom ik afgelopen week nie echt spraakzaam ben geweest. Heb al mijn energie gebruikt om een beetje te blijven werken.
Bij aankomst op site zondag bleek meteen dat mijn taken inmiddels weer gewijzigd waren… ik zou toch naar Dubai gaan. Daar zit het kantoor en wordt dit project ge-engineerd (ontworpen, tekeningen gemaakt ed). De engineering manager (Hertel, Nederlander) die daar zit had bij ons op kantoor in Rotterdam aangegeven wel wat hulp te kunnen gebruiken. En dat is ook zo als je in deze fase van het project (oplevering eind maart gepland tot uitloop eind april) nog dingen op papier moet zetten. Eerst zou ik nog even in Abu Dhabi blijven en vervolgens naar Dubai verhuizen… dus toch mijn koffers maar uitgepakt op zondagavond. Zonde van de tijd bleek maandag… mijn manager uit Nederland was ook hierop site en gezamenlijk besloten dat ik zo snel mogelijk naar Dubai ging…
Op woensdag zou ik worden opgehaald op het werk door een chauffeur om naar Dubai te gaan! Ik had gehoord dat ze nog wel eens de weg niet weten… maar nee deze beste man wist de weg… 110 km verder en een tocht van bijna 3 uur later… in het hotel aangekomen! En dat terwijl ik volgens mij nog koorts had en me zo beroerd voelen!! Hoera voor onze Pakistaanse medemens.
In Dubai zit een Hertel-collega van me die in Jebel Ali (ligt tegen Dubai aan) een project heeft en die heb ik aan het einde van de middag gebeld… hij was inmiddels al door collega’s op kantoor in Rdam gewaarschuwd voor mijn komst.. hahaha! Samen met Patrick na zijn werk even een boodschap gedaan in een dichtbij gelegen winkelcentrum en wat gegeten. De wijk hier heet the Greens en hier zitten behoorlijk wat expats, met als gevolg dat in de buurtsuper AH-prijzen normaal zijn (3 keer duurder dan de Carrefour) en je er Nederlandse rolmopsen en Unox knaks kunt kopen!! De primaire levensbehoeften (jus dórange, fruit en ontbijt) ingeslagen voor de komende paar dagen….
Donderdag de eerste dag op kantoor en in de ochtend zou ik om half 9 worden opgehaald door een chauffeur bij gebrek aan huurauto… en jawel hoor… 1.5 uur zitten wachten in de lobby.
Uiteindelijk tegen half 11 op kantoor en voordat ik goed en wel internet ed had geregeld was het al weer 14uur. Patrick pikte me op om half 5, zodat me een lange rit of lang wachten op die k$%#% chauffeur bespaard kon blijven.
Die avond ben ik even in de Mall of Emirates (www.malloftheemirates.com ) geweest om een beetje rond te kijken en wat te eten. Patrick was op stap, maar dat trok ik echt niet… Tegen een uurtje of 22uur de taxi terug genomen. De beste man was helemaal over de rooie omdat ik maar een ritje van 10minuutjes voor hem had… hahaha! En dat voor maar 3euries.

Vrijdag is mijn vrije dag en die dag heb ik doorgebracht met helemaal niets doen! Zwaar uitgeslapen, was gedraaid en een beetje aangerommeld en tv gekeken… Was wel grappig, want ik zag op een gegeven moment een film over Amsterdam… Een Nederlandse film, Engels nagesynchroniseerd en met Arabische ondertitels.. Bleek dat “het paard van Sinterklaas” te zijn… Beetje maffe timing…. Hahaha! Flauwe film als je niet jonger bent dan 8jaar, maar als je hier zit is alles leuk wat met Nederland te maken heeft!
Op zaterdag heb ik maar ff vrijgenomen. Mijn manager werkte ook niet en echt veel kon ik toch nog niet betekenen en fit was ik allerminst! Die middag uiteindelijk met Patrick op pad geweest… mini en maxi on tour! In het centrum van Dubai langs de creek gewandeld en in een museum terecht gekomen!!! Daarna een boodschap (genoeg voor een week) gedaan in onze buurtsuper en in de avond Japans gegeten in een hotel op kruipafstand van het ons hotel – het grand Millenium… http://www.millenniumhotels.com/ae/grandmillenniumdubai/restaurant/asianRestaurant.html
Echt een super view over de stad op de 18de verdieping van het hotel!!! En heerlijk gegeten met bijbehorend glaasje wijn.. mjam! Dat was weer even geleden!

Gisteren, zondag, is mijn werkweek weer begonnen en gelukkig hebben ze zaterdag mijn huurauto afgeleverd. Nou ja gelukkig: er wordt hier echt gereden als gekken! De spits is echt levensgevaarlijk. Mijn woon-werkverkeer valt qua tijd redelijk mee… 25minuten heen om 7uur in de ochtend en om 18uur 45minuten terug! Geen Eindhoven Rotterdam dus!!!

Ik begin nu ook eindelijk in mijn ritme te komen… Mijn contract is 6dagen per week met als uitgangspunt minimaal 10uur werken per dag. Das behoorlijk pittig, dus veel meer als werken, eten, slapen gebeurd er verder niet in een werkweek!!! Ben al blij dat ik een beetje begin op te knappen en zowaar nu puf heb (ja Dave) om dit even in elkaar te flansen!

Nog ff wat reacties op berichtjes enzo die bij me binnen zijn gekomen!!
Lee… ik zou hier nie op honeymoon gaan…hahaha! Dan moet je over een paar jaar gaan… er staat nog zoveel in de steigers hier, heel raar gezicht! Nie voor niks staat 25% van alle bouwkranen in de wereld in deze stad…. Verder lopen er inderdaad veel mannen in jurk, nie sexy ;-) en door gebrek aan cultuur en natuur ben je hier volgens mij best snel uitgekeken! Of nie… tis maar net wat je zoekt. Een tijdje werken hier is op zich wel leuk om zo wat te zien van het land, maar om echt te betalen voor een vliegticket.. hum, weet nie…. Als je komt moet je nu komen: dubai shopping festival met kortingen tot 80%!
Pieter en Mara… thanks voor de foto’s van een geweldige familieavond!! Echt balen dat ik die heb gemist, maar misschien maar beter ook anders had Dy verloren en dat had ze vast nie kunnen handelen hahaha!
Eej Mo, vandaag stond WimLex in de krant…. Over zijn speech over watermanagement! Ik heb hem voor je uitgeknipt….
Didi… je kunt hier makkelijk langskomen… het hotel heeft een babysit-centrale ;-) Alleen is het weer nu niet zo… maar 22graden en regelmatig regen (ook hier veranderd het klimaat).


Ik brei er een eind aan… ga eens even uploaden, benieuwd hoe dat gaat op die site….

Dikke kus,
T

Reacties

Reacties

Auntie & Pete

Leuk, zo die site! En wat gemakkelijker dan mailen denk ik??! Ik had vandaag uitgebreid willen reageren op het werk, maar dankzij 9 japanners en Maij-Weggen die uiteindelijk toch niet kwam, is dat niet gelukt. Vandaar even een kort berichtje van een duf stel. Spiek toe joe soen!! Luv, Auntie and Pete

Sabine

Gaaf Sjeikkie. Wat een boekwerk maar geweldig om te lezen hoe het daar reilt en zeilt. Krijg ik toch meer details dan op de msn!
X

Mama

Inderdaad echt weer leuk al die verhalen. Ik hoop dat je je intussen wat beter voelt!

bas b

hoi tanja!!!!

wat super zeg, dat je nu daar zit. heeel erg gaf zeg, voor hoelang precies???

doeidoei bas

Anne

Ha Tanja,
super om jou belevenissen te kunnen volgen. Geeft mij al een beetje een beeld van Dubai. Nog drie weken en dan zijn Emile en ik in Dubai. Graag hoor ik wat ik zeker moet gaan bekijken...
In ieder geval gaan wij afspreken om elkaar te zien! Succes met alles en geniet ervan.
Liefs Anne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!