tanneke.reismee.nl

Eerste werkweek Dubai

Lieve allemaal,

Weer hoog nodig tijd voor een update!! De eerste volle werkweek in Dubai zit erop.. net als mijn weekend weer. Weekend is vandaag (vrijdag) en die dag is ook weer omgevlogen. Het is nu half 7 in de avond en ik zal er eens snel op los gaan typen… Weer een flinke week geweest.

Op het werk begint het nu eindelijk lekker te lopen. Deze week mijn uren wel gemaakt 10-12uur per dag vanaf afgelopen zondag. Op kantoor werk ik samen met de Engineering Manager Peter. Hij heeft het hele ontwerp van de accommodatie in zijn hoofd en zijn bureau vol met werk. Ondertussen (de accommodatie moet eind maart klaar zijn) blijven nog een hoop engineeringszaken (ontwerp van de accommodatie op het gebied van klimaat-HVAC-, elektrotechnische installaties, architectural-wanden, plafonds, isolatie, indeling en inrichting van de hutten) achter met de praktijk. Om daar mee te helpen en gang in te zetten ben ik dus naar Dubai gekomen. Best pittig omdat ik van origine geen engineer ben. Maar mijn voordeel is weer dat ik van veel techniek een beetje af weet, waardoor ik voor veel in te zetten ben. Op kantoor werkt het hetzelfde als op de werf: je moet alles tot in detail voortekenen voordat de Indische tekenaars eea op papier kunnen zetten. En na een kleine week op kantoor zijn we al zover dat de groep tekenaars overspoeld wordt met info die verwerkt moet worden… Das wel lekker, gewoon flink gas geven! We hebben nog zo’n 1000uur aan engineeringswerk met een ploeg van ca 9mensen (en 50uur per week werken), dus nog ruim 2 weken. Maar als dat het enige was wat we deden, waren we zo klaar… Overdag krijg ik nu met regelmaat vragen, verzoeken en problemen van de werf op mijn bureau en dat vergt ook nogal wat tijd. Zoals ik het nu in kan schatten, zit ik nog wel 3-4 weken in Dubai, maar dat kan zomaar uitlopen… Nu combineer ik het wel met bezoeken aan de werf. Afgelopen woensdag had ik behoorlijk wat zaken die on site moesten worden bekeken, dus toen ben ik die kant op gereden. Helaas onverwacht, dus had ik geen kaart in de auto liggen! De weg naar Abu Dhabi is niet te missen, alleen het industrieterrein waar we zitten in Abu Dhabi is nogal bewerkelijk. Maar in dit land weet je gewoon dat de bestemming vaak niet in 1 keer bereikt wordt, dus na 2 pogingen en een telefoontje naar site ben ik er uiteindelijk gekomen!!! Ik had de heren in de ochtend gemaild dat ik zou komen en of ik iets mee moest nemen van kantoor. De antwoorden waren erg grappig: kalenders (schaars gekleedde dames geen bezwaar), gebak, een kratje bier, de dagvergoeding van de afgelopen maand…. Hahaha, kon geen van de verzoeken inwilligen!!

Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn eigen huurauto hier!! Een supergave (ahum) grijze Mitsubitshi Lance Sedan model… te erg voor woorden! En je moet hem behoorlijk mishandelen wil je een beetje vooruitkomen op de weg!!! Rijden op zich is hier al een hele ervaring… sta je niet in de file (6banen muurvast na het werk terug naar huis) dan rijden die lui hier echt als gekken! Aan alle kanten inhalen en op weg naar Abu Dhabi ben ik 2 ongelukken tegengekomen. En niet zomaar een beetje blikschade, maar gewoon een minibusje op zijn kant en een vrachtwagen die meer als de helft van zijn lading is kwijtgeraakt….
En rotondes hier zijn er om te parkeren… Arabieren parkeren rustig hun auto midden op een rotonde!! En zo kan ik nog wel even doorgaan… Op weg naar Abu Dhabi heb ik langs de weg ook de eerste kamelen gespot. Was helaas de andere kant van de weg anders was ik wel even gestopt voor een fotootje!!

Maar goed, de woensdagmiddag dus op site. De collega die met me mee is gekomen om de ploeg te versterken had die ochtend behoorlijk afgedaan… Hij had zich iets verslapen en belde vervolgens naar site of iemand hem kon komen ophalen! Er stond een auto voor de deur, maar hij wilde niet zelf rijden… bang dat die de weg kwijtraakte! En dat terwijl die al een hele week met collega’s dezelfde route had gereden!! En dan moet je weten dat hij nogal loopt te pochen over dat hij overal al is geweest en alles al heeft gezien… Nou deze man van de wereld durfde het niet aan om een stuk van 10minuten rijden in zijn up te doen…. Hahaha… Nou, en net als aan boord wordt je daar dus behoorlijk op afgerekend!! Hij moet morgen in zijn up naar Dubai komen... zal nog wat worden….
In de avond ben ik samen met Jan en Theo even wat gaan eten in het Shangri La hotel in Abu Dhabi… Daar hadden we al eerder aan het buffet gezeten, maar nu toch maar gewoon even de noodle-bar genomen!! http://www.shangri-la.com/en/property/abudhabi/shangrila
Was erg lekker!! En blijft een mooi hotel. Kijk maar eens naar de fotogallerie op de site…. Super!!! Uiteindelijk lag ik weer om 22uur in mijn Dubai-se bedje!!

Donderdag was de laatste dag voor mijn weekend. Wilde op tijd stoppen, maar dat was niet helemaal gelukt. Na het werk lekker gekookt al zeg ik het zelf: zalmfilet met brocolli en gebakken aardappels.. Is echt een beetje tobben zonder de AH stoommaaltijden!! Hahaha. Voelt weer een beetje als studeren. Ook omdat de donderdag nu voortaan weer stapavond is geworden. Stappen dus… ja… ben na het eten even 2 uur gaan liggen. Wilde erg graag even mee met Patrick, Vincent en Theo, maar was nog niet echt in topvorm. Powernap deed het wel even!!! Theo en Vincent zouden om 22uur hier in Dubai zijn. Dus ik dacht ruim op tijd te zijn door om 2130uur mijn bed uit te komen en te gaan douchen. Stond nog niet onder de douche of Patrick stond al aan de deur!! Binnengelaten met een grote handdoek om me heen en het halve appartement zeiknat… en snel me zelf opgetut. Eerst een biertje gedronken in het millenium hotel hier in de wijk en toen met de taxi het centrum in…. Daar zat een oude klasgenoot van Vincent in een gezellige kroeg.. The Music Room van het Majestic Hotel http://www.dubaimajestic.com/
Was erg leuk… lekker om weer onder de westerlingen te zijn na die dagen op kantoor!!! En helemaal lekker was de muziek!! Dus nog even staan dansen. Dat hield snel op toen een filipijnse coverband (fotos helaas mislukt) wat nummers van Poison begonnen te schreeuwen… Maar ook wat gouwe ouwe van Bon Jovi en Queen passeerde… Was uiteindelijk toch nog later geworden dan ik dacht. En met een 2 grote biertjes en een paar shotjes bailey/cointreau was ik ook nog een beetje aangeschoten! Dat deed vanochtend dus een beetje pijn in mijn kop.

Lekker uitgeslapen maar en in bed een filmpje liggen kijken (wat moet je anders)… de zon scheen dus ik wilde wel ff naar buiten. Mijn lonely planet best of dubai geraadpleegd en besloten dat ik de zee en het strand wel ff wilde zien!! Vlakbij de Burj Al Arab ligt de Madinat Jumeirah.. een soort hippe Souk met allemaal leuke winkeltjes en lekkere eettentjes met uitzicht op zee en de Burj! Bij de solo-traveler tips stond een loungetent die me wel wat leek…. Dus ook maar even een tijdschrift in mijn tas gedaan!!
Was een goeie tip… na wat gewandel lekker aan het water gezeten en wat gegeten (verse jus ter compensatie van die biertjes en een duck wrap-mjam)… heerlijk!! En dat met een super uitzicht op de Burj. Zet de fotos hier wel bij op de site!!! De prijzen voor die luxe zijn wel redelijk, ik geloof dat ik 18euro kwijt was. Niet erger dan Scheveningen denk ik… En zeker de moeite waard op de ene vrije dag van de week.
http://www.madinatjumeirah.com/mina_a_salam/

Jammer alleen dat het maar 20graden was en dat de zon niet echt scheen. Op mijn weg terug naar hier regende het zelfs. En nu zit ik lekker op de bank voor de TV met mijn laptop op schoot onder een dekbedje. Het is niet echt warm hier en ik heb geen verwarming, dus dan maar even zo!!!
Dalijk nog ff een lekker boekje lezen en wat msn-en hoop ik en dan op tijd naar bed!! Morgen weer een werkdag.. Wel een beetje een korte, tot maar 15uur dus eens kijken wat ik dan ga doen!!!

Voor nu stop ik er weer mee… Foto’s volgen later want in het hotel duurt het echt te lang om ze te uploaden!!

Lieve groetjes en een dikke zoen,

Tanja

Reacties

Reacties

Mama

Je gaat als een speer lees ik wel. Hou je haaks!!

Sabine

Niet echt mooi weer daar? Of gewoon even een grijze dag?

Bee

Goed bezig Tanja! Ik ben gewoon trots op je!!!

Bee

Wacht op leesvoer!!!!
QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!