tanneke.reismee.nl

Eindelijk een update :-)

Zo daar ben ik weer!! Ik geloof dat het hetzelfde gaat worden als Dubai - vanaf het begin af aan achter de feiten aan lopen wat betreft die blog. Maar goed, je moet er wat voor over hebben en wel echt een leuke herinnering voor later!! Dus hier gaan we maar weer verder waar ik gebleven was... De businessclass vlucht! Daar kan ik inderdaad een A4-tje over vol schrijven, maar het allerbelangrijkste was nog dat ik bijna 7uur geslapen heb en mijn toetje heb gemist van het avondeten en BIJNA mijn ontbijt! Maar goed, na boarden dus gesetteld en alle knoppen van de stoel uitgeprobeerd nadat we in de lucht hingen.. en dat waren er nogal wat. Op de rij voor me zat Jeroen Pauw! Niet gesproken en me ook niet belachelijk gemaakt met het schaamrood op mijn kaken door een foto te vragen (dus voorlopig blijft het bij lekkertje Philip Cocu en Elvis Affelay van 2 jaar geleden - zie hyves). Kreeg champ uit glas maar die maar geruild voor water... Kaart moeten invullen voor het ontbijt van de volgende dag (zalm, yoghurt, jam, hartig en ga zo maar door)! Verder kregen we een Viktor en Rolf giftbag met daarin voor de dames roze sokken, dagcreme, tandenborstel... allemaal in een mooie etui, dus die kon ook nog wel bij die overbagage. Ff spieken op mijn disposal bag - die heb ik volgeschreven met aantekeningen om de luxe meteen te verwerken.... Oja, die Jonny de Boer kookt dus voor KLM deze maand, dus die had het menu samengesteld. Nou, in alle eerlijkheid: KLM had een paar jaar geleden Conimex achterin (economy zoals wij BC-ers dat zeggen hahaha) en dat was echt wel ff een stuk beter dan deze heilbotfilet op een salsa van tuinerwtjes met mosselen en tuinbonen en mosseljus... Verder heb ik nog New Kids zitten kijken, maar ondanks dat het scherm in BC wat groter is, vond ik hem niet zo... Dus op een gegeven moment maar ff lekker Gooische Vrouwen opgezet!! Heerlijk zitten lachen met Martin Morero (hij blijft leuk... pijpen in de poppenhoek)! Uiteindelijk dus in slaap gevallen en 2uur voor landen wakker voor ontbijt.

Tegen 18uur waren we in het hotel en 3 keer raden waar ik op uitkeek als ik in bed zat: het Hertel kantoor met groot logo op de gevel!! Ik weet dat ik hier ben om te werken, maar dit was wel iets overdreven. Kon zelfs op de server van het werk internetten!! Heb samen met collega Kees (project manager voor het project vanuit Nederland) 20 baantjes gezwommen en uiteindelijk na het eten en een borrel in de disco van het hotel (lees: vrieskist met discoverlichting en speciaal voor ons The Amazing Trio uit de Filipijnen die zo vals als nachtegalen het reportoir van Amy Winehouse stonden te verkrachten) tegen 23.00uur gaan pitten.

Die week was verder erg druk. Op dinsdag dagje kantoor (die waar we op uitkeken vanuit het hotel). Daar zit 4 man personeel - secretaresse, document controller (projectdocumenten stroom beheren), controller (facturatie) en KB (Kahboon Pun), onze inkoper die we van Hertel Singapore mogen lenen!! Die laatste is echt een super geschikte vent!! Die is beter dan 3 inkopers in Nederland bij elkaar, heel gaaf! Alleen technisch heeft die geen flauw idee wat we doen, maar daar zijn wij dan weer voor....

Affijn, na de nodige kennismaking ben ik met Kees en Lando (ook PM collega die hier als Supervisor zit) om tafel gegaan en bekeken wat we de komende week concreet moesten doen. We moeten eigenlijk nog ALLE leveranciers van handjes (inkoop van materiaal is al in Nederland gedaan) regelen dus al die offertes moesten we beoordelen, mensen uitnodigen en maar hopen dat je met een goede partij in zee ging. Dus dat gaf behoorlijk wat werk om je daar meteen tot in de technische details in te verdiepen. Maar goed, alle accommodaties zijn toch ook wel weer veel hetzelfde, dus dat lukt me inmiddels aardig. Die avond had ik nog wat achterstallig werk van mijn andere projecten (Vlissingen en Odense) dus uiteindelijk tussen 19.30u en 21.30u gegeten en tot 1uur in de nacht zitten werken. Niet zo'n goed plan natuurlijk, maar het gaf wel rust!!!

Op woensdag naar site - dat was op ca 20km rijden en dat duurt hier dan zo'n 40minuten! Eerst even een kleine instructie over de veiligheid op site en toen konden we naar de andere Nederlandse collega's! Erg leuk om die ook weer te zien.... We zitten hier nu met 6 Nederlanders: Willem is constructiemanager en ingehuurd voor dit project, dus die kende ik nog niet echt! Verder zitten hier Frans, Lando, Jan en Pieter. Met Frans heb ik ook al paar maanden in Dubai gezeten... Heb het al eerder gezegd in mijn Dubai verhalen, maar vind hem echt een beetje mr. Hertel! Die kun je echt overal naartoe sturen... En dat doen ze dan ook. Jan is onze constructiemanager uit Rotterdam (de hal bij ons kantoor). Ongelooflijk dat iemand van tegen de 60 en die amper een woord Engels spreekt dit aanpakt!! Vind dat echt erg gaaf. En Pieter is, zonder oneerbiedig te zijn, onze loodgieter! Die heeft het hier erg goed naar zijn zin. Dus wat betreft de collega's uit Nederland. Verder wordt hier het team steeds verder uitgebouwd met locals. En das wel erg leuk, want het Bahasa Malaysia (de taal hier) lijkt heel veel op het Bahasa Indonesisch. Dus dat beetje wat van het varen is blijven hangen, gaat hier goed van pas komen. Volgende week thuis even een taalgids Indo-Ned halen!! Terimah Kasi!!! Hahahaha....

Affijn, later die dag ook nog even bij de klant binnengelopen en hier in de kantoren moeten de schoenen uit! Das echt zo relaxed. Zouden we in Nederland moeten invoeren.. Blijf je wat beter aarden om het maar op zijn Venwoudse te zeggen!! Klant heeft hier namen als Mohammad, Halim, 2 Sarah's, Azeli, Maful en ik weet niet wat nog meer.. En ze lijken ook allemaal op elkaar!! Dus dat alleen is al een hele klus! En bij een meeting zitten er niet 4 man, maar gerust 14. Dus die visitekaartjes zijn al bijna op! Maar goed, in de avond tegen half 7 terug op kantoor waar we nog een video conference hadden met Nederland over de financien. Hadden we de dag ervoor uitgezocht en blijkt dat we aan de Maleisische kant van het project op aanzienlijk verlies uit gaan komen,zal de details maar niet wereldkundig maken. Dus blij dat we dat nu al boven tafel hebben. Nu alleen nog proberen de schade te beperken, maar de risico's zijn hier echt behoorlijk groot, omdat het gewoon pionieren is. Affijn, het was uiteindelijk tegen 22uur toen we in het hotel gingen eten, dus wederom laat en wederom gesloopt! Slecht geslapen ook volgens mij, maar ben een beetje de tel kwijt.

Donderdag hadden we meeting met de klant. Hele bijzondere ervaring... waar je in Vlissingen met 6 man een meeting van max 2 uur hebt met een bakkie thee of koffie (en een refill als je dat wilt)... heb je een meeting daar dus van 9uur tot 14uur ZONDER (ik zeg ZONDER) pauze, zonder bakkie thee (was voorbereid met een half litertje water in mijn tas) en met een klant die er met ca 18man sterk zat die in en uit liepen!! Maar goed, om 14uur echt zo gaar als een klontje maar wel veel wijzer. Of eigenlijk niet want het is ALTIJD jouw schuld als het fout gaat en wat er nog aan info van de klant moet komen volgt volgende week (en dat al weken)! Ff uurtje naar site office geweest voor boterhammetje, mail checken en toen weer terug naar de Projectmanager van onze klant! Daar vervolgens weer 2 uur gezeten dus toen we uiteindelijk om 18.30uur terug in het hotel waren, was ik echt naar de kl....! Maar goed, om19.30 uur gaan eten met het hele team, en aansluitend om 21.30uur weer video conference met Rotterdam... Die sessie duurde tot ca 23.30u en zo zat er weer en dag op!! Echt niet normaal.. maar wel allemaal erg gaaf. Moet hier een hoop gebeuren, dingen die ik zie en die ik kan verbeteren (doordat ik de wegen binnen onze Rotterdamse organisatie weet te vinden) dus dat maakt wel dat ik er ook echt van geniet en het niet als last zie, maar zag wel dat er komende week iets anders moest gebeuren, want dit kan ik niet tot december volhouden en dat wil ik ook niet....

In die week was ik ook nog even snel gaan kijken naar het appartement wat ik van mijn voorganger moest overnemen.... Dat is echt groot.... Ik zal de site ervan ff toevoegen:

http://www.bselmolekpine.com/ (apartment layouts - type B)

Ik heb appartement type B en dat is dus met 3 slaapkamers en 2 badkamers en dat voor mij alleen!! Niet normaal... en mijn voorganger is er redelijk abrupt uitgezet volgens mij, want zijn douchespullen stonden er nog, net als wat boodschappen en een halve fles rode wijn!! De stoelen van de eethoek zaten zelfs nog half in plastic. Maar goed, een echt mannen appartement want echt gezellig was het niet, dus daar heb ik dit weekend even wat aan gedaan in 2 shop-sessies bij de Tesco en Carrefour (bij beide haal je alles van paprika tot beddengoed tot planten). Dus ik beddengoed gehaald (voor 3 slaapkamers, want ik heb een vermoeden dat er vast nog wel logees gaan komen.. en nee dat bedoel ik niet de meiden, maar collega's, want ik vind niet dat je het kan maken om hier alleen te blijven zitten als zij met 4 man een villa delen. Dus mocht het nodig zijn dan heb ik plek), plantjes, kussens voor op mijn 2 banken, DVD speler en boodschappen om te koken!! En 3 keer raden wat ik er ook tegenkwam: de FITNESS DVD van JANE FONDA voor €1,20 hahaha, dus die heb ik ook meteen ingeladen!! Mijn Engelse drop is bijna op, dus ik kan wel wat oefening gebruiken. Ik zal hem eens opzetten, ben benieuwd wat er HOT was in de jaren 70 hahaha! Het appartement bestaat uit 2 23verdiepingen tellende torens met beneden een groot zwembad (25m), half basketbal veld, 2 tennisbanen, 2 badminton banen (het blijft Azie) en BBQ met picknicktafels in de tuin! En ik heb 2 parkeerplaatsen (is wel nodig met dat links rijden en een rechts stuur). Helemaal gaaf dus. Oja en fitness en sauna natuurlijk! En last but not least: ik heb een soort van bankpas waarmee ik het terrein op kom, maar voor ik boven in mijn appartement ben op de 19de verdieping heb ik deze tegen 2 slagbomen, de voordeur, de lift en mijn eigen voordeur moeten houden. Ik zit hier dus veilig hahaha!!

De zaterdag heb ik uiteindelijk tot 15uur gewerkt, 2 uur boodschappen gedaan en toen ik eenmaal in mijn appartement was en beetje aan het inruimen was, belde collega Lando om te vragen of ik bij hun kwam eten. Zij wonen op 5min van site en voor mij dus ruim half uur rijden! Oja, ik rijd hier in een soort jeep van Honda - de CRV met 2 stickers van Hertel, maar beetje reclame rijden kan geen kwaad! Dus ik de boel de boel gelaten en die kant op gegaan. Zij zitten in:

http://www.tpgr.com/ (Tangjung Puteri Golf Resort) En ook hier weer super voorzieningen. Ze delen met 4-en een grote villa en die ziet er echt wel goed uit. Ieder een eigen kamer met badkamer en een gezamenlijke woonkamer (de heren hebben allemaal een eigen bank zo groot) en keuken (die wordt overigens alleen gebruikt voor het zetten van koffie). Op het resort wezen in eten in de pub. Een heerlijke sweet en sour chicken (daarom was ik zo ook al weer zo gek op Azie - zou het bijna vergeten)! Meteen even plannen gemaakt voor het weekend. Komend weekend ga ik met Lando, Pieter en Frans naar Singapore waar ik voor de zaterdag een hotel heb geboekt op Clarke's Quay!! Goed om sleezy Engelse vrouwen te spotten hahaha!! En buiten het checken van de expat markt daar natuurlijk ook even wat cultuur snuiven!!

Verder... (Pieter, voor het geval je jaloers was op het Sweet en Sour verhaal... eat your heart out): we zijn kaarten aan het regelen voor de Formule 1 die in het weekend van Dave's verjaardag op zondagavond door Singapore racet!! Dat wordt wel wat. Geloof dat het ca 300euro is voor een weekend kaart van 3 dagen, maar dan is dat inclusief optredens van... EN DAAR IS ZE WEER... SHAKIRA!! HEEL VERVELEND hahahaha!!! Dus dat gaan we ook doen. Wellicht kunnen we dat op het budget voor teambuilding zetten!! Ahum, denk het niet.... Maar wordt zowieso een belevenis verwacht ik! Vettel, Button en good old Barichello (of loop ik nu een jaar achter)!! Ik heb er zin in in ieder geval.....

Verder de zaterdag bij de mannen een luchtige zaterdagavond film zitten kijken... SAW II.. dus ik durfde nog maar amper alleen naar huis. Maar ook dat is goedgekomen. Lag uiteindelijk wel pas om 3uur in bed omdat ik op internet nog even heb gevolgd wat PSV had gedaan! Maar ben blij dat ik dat niet heb meegenomen in mijn overweging om NIET naar Maleisie te gaan. Het was bagger!! Jemig zeg, met een krappe 1-0 tegen RKC gaan we er niet komen, hoop op 25 en 28 augustus op betere wedstrijden! Het is inmiddels 23uur en ik duik nu echt mijn bed in! Morgen drukke dag en ik ben nu toch al weer aardig bij..... Knal dit morgen eerste werk wel even op internet want Lando heeft de internet verbinding nu in gebruik - mijn eerste logee hier, omdat hij ook op kantoor zit deze week!

Oja ik heb inmiddels wel een nieuwe artiestennaam bedacht: FaTEEma! Dit in het kader van de Ramadan hier....

Even kijken of ik nog wat persoonlijks moet zeggen... oja Lee, thanks voor de update vanaf die kant! Zeker bij gebrek aan die lange verhalen van Dy omdat zij lekker genieten van vakantie! En fijn om te horen dat Rins mee is geweest naar die bagger partij bij RKC! Is me dat bespaard gebleven.... Zoals gezegd morgen weer een dag die druk is. Directeur komt op bezoek en aansluitend eten met het team, dus ik mail je snel persoonlijk terug!!

Over een week om deze tijd zijn we gezellig uit eten... sMara is jarig en dat gaan we gezellig ff vieren!! Kan haast niet wachten en ik moet zeggen dat de tijd echt vliegt hier! Das wel even wat anders dan Dubai gelukkig!! Hier is nog geen muur op me af gekomen en met een beetje sporten van zondag en vandaag zit ook daar schot in. Ik vermaak me wel en ben blij als ik jullie allemaal weer zie volgende week. Tot de volgende update....

xxx FaTEEma

PS probeer er gelijk wat foto's bij te doen!!

Reacties

Reacties

Bianca

Hey FaTEEma!!
You go girl!! Je gaat als een speer daar!! Super!
En dan ook nog energie voor zo'n lang verhaal. Ben trots op je!!!
Kzie je de 28e!!
QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ

Auntie M & Pete

Zo, heb ik dan eindelijk die link te pakken ... van je mammie over de foon!!!
Sjoge wat een verhalen weer en wat een werktijden, daar word ik moe van!!! En Pieter is jaloers over de GP (uiteraard) EN over het feit dat je daar zit waar hij wel graag wil zijn (ff doordenken ;-) )
Ben zelf ook heel moe dus ik houd het kort: scheetepoepie: zorg voor jezelf!!! Ik weet dat je geen rem hebt als je bezig bent, maar ik zou 'm af en toe toch maar es zoeken :-D. Zal D&D de groetjes doen als ik ze spreek, die liggen ergens uitgeteld met een boekie op een zonnebedje ... dat komt wel goed daar!.
Hou je taai skatje en see you soon!!! XXX Auntie &P

Sabine

He Chica
Leuke update!! Die Jane Fonda dvd hebben we als verrassing daar laten bezorgen he :-).
Ben jaloers dat je naar Shakira / F1 (!) gaat! Damn - alweer! Gisteren met Max 'Wakku Wakku' nog gezongen!
Klinkt erg druk daar, maar dat hoort er ook wel bij en maakt dat de tijd lekker snel gaat. Zal vanavond eens door de links lopen! Is tobben met internet hier.
Heel veel plezier in Singapore. En drink een Singapore Sling voor mij. Mjam!! XX

Mara

Hey Sis, sjonge je reest van hot naar haar : ). Ik heb net mijn blog ook bijgewerkt, het is 'íets' korter als het jouwe hihi. Ik heb je ook nog op skype gesproken en een toer met webcam door je appartement gehad, gaaf dat skype... Gaat toch snel zeg want maandag reis je alweer terug, ik hoop toch echt dat je bij mn verjaardagsetentje bent. Als ik je blog lees en hoe druk je het hebt+ laaat naar bed, slaap je volgende week de hele week.
Ik lees dat Sabine ook vanuit Afrika je blog leest, het lijkt door internet wel alsof het allemaal om de hoek is. Sis let n beetje op jezelf, ik zie je denk ik nog wel op skype. Veel liefs xjes jezus

Tee

Hi sis!!
Ben er zeker bij dinsdag! Heb er zin in... En ja, ik tank ook wel weer bij komende week :-)

Dikke XXX FaTEEma

Mara

Hey FaTEEma, ik had gehoopt je nog op skype te zien, ik was vanaf half 2 online helaaas je zal wel tot laat gewerkt hebben. Of ik heb je mis gelopen... Tot snel xjes Mara : )

Mara

Welteruste trouwens als het goed is slaap je nu... Het is nu half 2 bij jou geloof ik. Xjes

Sabine

Groot appartement! Foto's op die site zien er goed uit, maar jouwe was kaler? Leuk om zo mee te kijken! X

Marie-Louise

ha tan!

leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat en dat je het naar je zin hebt!! veel plezier bij shakira!!

x

mama

Ik durf bijna geen mail te sturen want die moet je ook weer lezen en daar gaat weer tijd inzitten.
We praten volgende week wel bij schat. Hou je haaks en let goed op jezelf! xxxxx

Rinske

Hey tan,

Goed om te horen dat je al gesettlec bent! Ik heb nu eindelijk vakantie na een enorm lange week, op naar Bali! PSV was idd niet heel spannend maar wel leuk & je hebt een prima plek!

Mocht je je nog bedenken dan ben je welkom in Bali ?! Spreek je snel weer!

X rinske

P.s heb je ook het outfitje van Jane gekocht voor je workout??

Saskia

Hai Tan,

Wat kun jij goed schrijven zeg. En wat maak je veel mee. Super gaaf. Heel veel plezier nog en ik wacht geduldig af naar de volgende update.
Liefs x Saskia (onzteam...)

Tee

ik schrijf zoals ik praat hahaha! Dus dat zijn vaak hele verhandelingen, ja!! Ben nu lekker thuis maar hoop nog een update te doen! Anders loop ik nu al weer erg achter :-)

xxx

Bianca

oh THUISthuis!!! Mail ik je ff!
Wat spreken we af voor zondag?! Heb er zin in!!!!

monique

Hey tan, ik lees nu je blog pas...! Nice hoor, wat je allemaal meemaakt en ook heel fijn dat je je goed vermaakt en dat de tijd lekker snel gaat! Je bent nu alweer in NL he?! Iig heel veel plezier weer als je terug bent en dan lees ik graag weer je volgende verhaaltje. Of verhaal ;o)! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!