tanneke.reismee.nl

Abu Dhabi 21-12-2008

Lieve allemaal,

Hier even heel snel een berichtje van mij!!! Eindelijk
Wink

De internetverbinding overdag is niet echt je van het en als die er is, ben ik blij dat ik even wat dingen voor het werk kan regelen! Daarbij komt dat ik eigenlijk niet heel veel achter mijn bureau zit. Maar dat vertel ik zo nog wel even…..

Zit nu in het hotel en eigenlijk al past my bedtime! Half 10… Om 6 uur gaat de wekker weer en met 11uur hard werken is 8uur slaap echt nodig! Ben dit briefje even in word aan het typen en dan maak ik dalijk verbinding. Voor die verbinding is het dokken en het is zonde om dat uurtje te gebruiken om te typen….

Maar goed… ik zit nu dus in Abu Dabi. Er komen was al een hele kunst. Eerst was mijn vliegtuig overboekt. Doen ze standaard, maar wat ze vergeten is dat mensen met de feestdagen ook echt wel gaan vliegen. Uiteindelijk toch nog een stoel, maar daar op schiphol aan de gate gezeten in plaats van wat geshop. Via Bahrein tussenstop (uur) naar Abu Dabi gevlogen en daar zijn we (ik vloog met de moeder van een van de collega’s) even na middernacht aangekomen… volgende uitdaging: ik kwam het land niet in; mijn paspoortnummer bestaat uit alleen maar letters (gloednieuw) en het systeem hier pakt alleen maar cijfers. Duurde bijna een uur. Om 2uur ’s nachts dus eindelijk in mijn hotelkamer beland! En om 6 uur ging die wekker… Ben wel meteen op zaterdag gaan werken… overdracht van collega en was toch maar een halve dag. Met 3 uur slaap bleek de zaterdag bijzonder zwaar. Veel gelopen en gezien in die halve dag.

Ik ga een ploeg indiers aansturen: 1 voorman met 3 hulpjes en dan totaal 60 ja-knikkers. Op 6 dekken van een accommodatie voor een olieplatform moet geisoleerd worden, wandjes geplaatst worden, wet cabins (complete douchecabines incl wastafel en toilet… zeg maar net als zo’n doucheruimte bij mij aan boord)) plaatsen en ramen in de buitenwand zetten. enz…. En das allemaal nog niet zo erg. Komt het ergste: al die 60man hebben als werkervaring vissen en zijn in India gewoon uit een palmboom getrokken. Ik moet ze dus gaan vertellen HOE ze dat moeten doen. Nu ben ik best handig en leg ik zo een laminaatvloertje of schilder ik een wandje. Maar dit… hahahaha! Ik heb al zoveel geleerd, dat ik na thuiskomst een aannemersbedrijf zou kunnen beginnen!!! En al die gasten maar zeggen: yes meme, yes (en nee bedoelen)….
Gelukkig loopt dit project voor geen meter, dus valt het niet super op als ik wat flaters ga slaan, maar toch…. Oja, en morgen moet ik 2 schotten de weg gaan wijzen die me komen helpen. Die zijn vandaag aangekomen, maar mijn voorganger vliegt zo meteen voor kerst naar huis, dus dat komt op mij aan. Komt vast goed…
Wink


Verder Abu Dabi… gisteren na het werk met een collega (een walgelijke vent van ca 55jaar die zware sjek rookt en zwaar alcoholico is) meegereden naar een Mall voor wat boodschappen… Heb nu op mijn kamer tenminste ook wat te eten en drinken om mee te nemen voor lunch op de werf… Was echt een supergrote mall met allemaal boetieks. Afijn iedereen kent ze vast wel… de heuvelgalerij in het kwadraat!! Veel bling bling en heel veel dure auto’s op de parking! Er zat ook een ikea naast! Beetje maf gezicht in dit land, ik zie zo’n jurk nog niet met kast Billy en tafel Lack thuis, maar goed!!!! Was wel goed dat shoppen, want zo gauw ik ging zitten viel ik zowat in slaap. Tegen 4 uur terug in het hotel. De zon verdwijnt dan al, dus de bikini is nog niet aan geweest. Het weer is hier van 11 tot 15uur heerlijk… 25graden. Maar voor en na die tijd, is een spijkerbroek en vest geen overbodige luxe… Dus na Mexico heb ik ook hier de plank misgeslagen met pakken! Beetje klef… 1 vest
Wink

Later nog even met 2 collega’s in de bar gezeten en op tijd naar bed gegaan. Veel meer als werken, eten en slapen doe ik hier overdag niet! Nu dus even internetten om jullie op de hoogte te stellen van mijn wel en wee… maar iedere dag is dit echt nie haalbaar!! Even lezen of een film op TV is ook wel lekker….

Oja, nog ff over Abu Dabi… ik weet er nog niet echt veel van, zoveel is hier ook niet te zien… maar er staat hier een hotel… Emirate Palace (ik heb zo geen website bij de hand, maar google dat maar eens) dat is echt zo mooi!! Wat blijkt nu: Shakira treedt daar op tijdens oud en nieuw. Zag vandaag al dat er nog kaarten waren en ik hoop dat ik een collega kan overhalen! Zou leuk zijn om daar naartoe te gaan. We zijn hier vanaf 25dec met 4-en; de constructiemanager Raf (dikke, gezellige Belg van ca 53jaar), Theo (31jaar en wel een aardige vent) en zijn moeder…. Dus ik weet nie zeker of dat het ideale gezelschap is. Zal maar nie zeggen dat ik anders gewoon alleen ga, he mam?? Hahahaha…

Ik ga even mijn internet-lijn openen en deze mail versturen… Ik weet nog nie aan wie allemaal, en als je geen zin hebt om het te lezen, dan sla het lekker over….. Ik had nog wel ff door kunnen vertellen, maar ga zo echt slapen…

Dikke kus voor jullie XXX

T.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!